ASV piemērojušas mikroblogošanas vietnei "Twitter" 150 miljonu dolāru (140,7 miljonu eiro) sodanaudu par lietotāju privātās informācijas izpaušanu reklāmdevējiem.
"Twitter" piekritis samaksāt sodanaudu, lai izbeigtu šo lietu.
ASV Federālā tirdzniecības komisija un Tieslietu ministrija apsūdzēja "Twitter", ka tas savācis tālruņa numurus un e-pasta adreses, ko klienti iesniedza savu kontu drošības stiprināšanai, un pēc tam ļāvis reklāmdevējiem izmantot šo informāciju peļņas gūšanai.
""Twitter ieguva datus no lietotājiem, aizbildinoties ar to izmantošanu drošības nolūkos, bet pēc tam arī izmantoja datus, lai nosūtītu lietotājiem reklāmas," norādīja ASV Federālās tirdzniecības komisijas priekšsēdētāja Lina Kāna.
Personiskā informācija, ko lietotāji nodod tehnoloģiju uzņēmumiem, un tas, kā šie dati tiek izmantoti, ir vairākkārtīgi bijis konflikta cēlonis starp regulatoriem un ietekmīgām firmām, piemēram, "Facebook" mātes uzņēmumu "Meta", "Twitter" un citiem.
Domstarpības par privātumu ir izraisījušas periodiskas tiesas prāvas vai izlīgumus, taču kritiķi jau sen ir aicinājuši ASV atjaunināt noteikumus attiecībā uz to, kā tiešsaistē tiek apstrādāti cilvēku dati.
Piecu gadu laikā līdz 2019. gadam vairāk nekā 140 miljoni tvitera lietotāju atklāja savus telefona numurus vai e-pasta adreses Sanfrancisko bāzētajam uzņēmumam, lai palīdzētu aizsargāt kontus ar divu faktoru autentifikāciju, norādīja regulatori.
Nebrīdinot lietotājus, "Twitter" ļāva reklāmdevējiem izmantot personisko informāciju, lai atlasītu un piedāvātu reklāmas, norādīja Federālā tirdzniecības komisija, kas sadarbojās ar federālajiem prokuroriem, lai ierosinātu lietu pret tehnoloģiju uzņēmumu.
"Patērētājiem, kuri dalās ar savu privāto informāciju, ir tiesības zināt, vai šī informācija tiek izmantota, lai palīdzētu reklāmdevējiem atlasīt mērķauditoriju," norādīja ASV advokāte Stefānija Hindsa.
Lai panāktu izlīgumu, "Twitter" piekrita ne tikai maksāt sodanaudu, bet arī ieviest jaunus pasākumus. Tai skaitā kompānija liks neatkarīgiem ekspertiem novērtēt "Twitter" privātuma programmu.
"Datu drošības saglabāšana un privātuma ievērošana ir kaut kas tāds, ko mēs uztveram ārkārtīgi nopietni, un mēs ik uz soļa esam sadarbojušies ar Federālo tirdzniecības komisiju," norādīja "Twitter" galvenais privātuma speciālists Demjens Kīrans.
"Mēs esam vienojušies ar aģentūru par darbības atjauninājumiem un programmu uzlabojumiem, lai nodrošinātu, ka cilvēku personas dati joprojām ir drošībā un viņu privātums tiek aizsargāts," paziņoja Kīrans, norādot, ka sods jau ir samaksāts.
Izlīgums, kas būs jāapstiprina tiesnesim, arī nosaka, ka "Twitter" jāinformē visi cilvēki, kas pievienojās tviterim pirms 2019. gada beigām, par šo vienošanos un iespējām aizsargāt viņu privātumu.