loot box
Foto: Shutterstock
Viss sākās ar osciloskopa ekrānu, kurā, pielietojot iztēli, varēja spēlēt "tenisu". Vairāk nekā 60 gadus vēlāk datorspēles kļuvušas par daudz miljardu nozari, kuru uz priekšu dzen centieni pēc labākas grafikas, jaudīgākiem stāstiem un naudas. Tieši finansiālais jautājums ir iemesls kāpēc "Activision Blizzard" jaunā spēle "Diablo Immortal" pasaulē tiek skaļi kritizēta, bet, piemēram, Nīderlandē un Beļģijā vispār nav pieejama. Portāls "Delfi" lūko skaidrot, kā vispār līdz šādai situācijai esam nonākuši.

Atskats vēsturē

No pirmās datorspēles 1958. gadā līdz 2006. gadam viss ritēja mierīgi. Programmētāji caurām naktīm klabināja taustiņus, mākslinieki modelēja tēlus, bet reklāmisti plānoja pēc iespējas iespaidīgākas reklāmas kampaņas. Jā, reizēm datorspēlēm iznāca tā sauktie "expansion packs" jeb papildinājumi, kuri maksāja mazāk nekā vesela datorspēle, bet nebija lietojami bez bāzes spēles. Tāpat daudzspēlētāju spēles mēdza prasīt ikmēneša abonementa maksu par to baudīšanu, taču šādam "status quo" nebija lemts dzīvot mūžīgi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!