Foto: Pexels.com, Maskus Spiske

Lai gan pasaule, cenšoties mazināt klimata pārmaiņu skarbākās sekas, ir sākusi atteikšanos no oglēm un naftas produktiem, lielākā daļa cilvēku vēl aizvien ir pilnībā atkarīgi no šiem resursiem. Naftas cena ietekmē ne tikai degvielas cenu benzīntankā, bet arī, piemēram, preču un cilvēku pārvadājumu cenu, kas savukārt rada ietekmi uz pārtikas preču un pakalpojumu cenu. Naftas eksportētājvalstu organizācija OPEC, kuru faktiski kontrolē Tuvo Austrumu ietekmīgās naftas valstis, nesen apņēmās palielināt iegūtās naftas apjomu, bet eksperti šaubās, ka tas piepildīsies. Izskanējis, ka šogad naftas cenas varētu pārsniegt 150 dolārus par barelu.

"Izaicinājums slēpjas tajā, ka, lai gan OPEC valstīm ir atļauja palielināt naftas ieguves apjomus, tās jau iepriekš nav bijušas spējīgas izpildīt plānotās kvotas," izdevumam "Business Insider" komentē investīciju fonda "Tortoise Capital" vadītājs Robs Tumels. "S&P Global" dati liecina, ka mazākie naftas ieguvēji no organizācijas jau vairākus mēnešus nespēj izpildīt kvotas, radot apmēram 2,6 miljonu barelu iztrūkumu ik dienu no iepriekš nospraustajiem mērķiem.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!