Patērētāju pārliecības indekss Vācijā septembrim samazinājies līdz mīnus 36,5 punktiem, salīdzinot ar mīnus 30,9 punktiem augustā, tādējādi reģistrēts jauns zemākais līmenis kopš 1991. gada, kad tika sākta šo datu apkopošana, liecina Vācijas ekonomikas pētījumu institūta "GfK" jaunākie dati.
Analītiķi bija prognozējuši, ka indekss saruks līdz mīnus 31,8 punktiem.
Patērētāju pārliecības indeksa kritumu galvenokārt veicinājušas bažas par gaidāmo enerģijas rēķinu pieaugumu turpmākajos mēnešos, liekot patērētājiem veidot uzkrājumus un samazināt tēriņus citiem mērķiem.
Jaunākie dati liecina, ka septīto mēnesi pēc kārtas samazinājusies patērētāju vēlme tērēt naudu, attiecīgajam indeksam sarūkot par 1,2 punktiem un veidojot mīnus 15,7 punktus, kas ir zemākais līmenis kopš 2008. gada oktobra finanšu un ekonomikas krīzes.
Tikmēr pirmo reizi pēdējos trīs mēnešos uzlabojušās mājsaimniecību prognozes valsts ekonomiskajai situācijai, šim indeksam pieaugot par 0,6 punktiem - līdz mīnus 17,6 punktiem.
Uzlabojušās arī patērētāju prognozes personīgajam finanšu stāvoklim, attiecīgajam indeksam palielinoties par 0,4 punktiem un veidojot mīnus 45,3 punktus.
"GfK" indekss tiek veidots nākamajam mēnesim, tagadējā mēneša sākumā aptaujājot aptuveni 2000 mājsaimniecību.
Indekss novērtē patērētāju optimismu attiecībā uz viņu ienākumiem un vispārējo ekonomikas stāvokli tuvāko mēnešu periodam, kā arī cilvēku gatavību tērēt naudu.