Klaipēdas ostas pārvaldes ģenerāldirektors Alģis Lataks Ostas attīstības padomes sēdē piektdien Klaipēdā sacīja, ka ostas attīstībai tiek izskatītas četras iespējas un visizdevīgākā ir tā dēvētā 4A iespēja, kas paredz 1,3 kilometru garas piestātnes izbūvi 100 hektāru plašā teritorijā.
"Tā iespēja mums patīk visvairāk, tā ir vislabākā kuģu uzņemšanai," teica Lataks, piebilstot, ka pašreizējās cenās tā izmaksātu "ap 500 miljoniem eiro".
Kā viņš klāstīja, šī iespēja arī rada vismazāk problēmu saistībā ar ietekmi uz vidi, kas ir nozīmīgs faktors tam, kuru attīstības ceļu izvēlēties.
Ostas pārvaldes ģenerāldirektors paskaidroja, ka šādam attīstības scenārijam ietekme uz vidi ir mazāka nekā citām aplūkotajām iespējām. Viņš informēja, ka ietekmes uz vidi novērtējums tiks pabeigts 2024. gadā.
ASV bāzētā infrastruktūras konsultāciju kompānija ir izstrādājusi ierosinājumus Klaipēdas ostas paplašināšanai un aplēsusi, ka investīcijas atmaksātos 50 gadu laikā.
Ostas pārvalde plāno būvdarbus sākt 2026. gadā un pabeigt divu gadu laikā.
Aplēsts, ka jaunizveidotajā ostas teritorijā gadā varētu pārkraut divus miljonus divdesmit pēdu ekvivalenta kravas vienību (TEU), ienākumi palielinātos par 30 miljoniem eiro un tiktu radīti 500 jaunu darbavietu.
Jau vēstīts, ka Klaipēdas ostā šogad janvārī-jūnijā pārkrauti 18 miljoni tonnu kravu, un tas bijis par 18% mazāk nekā pagājušā gada pirmajā pusē, paziņojusi ostas pārvalde.
Klaipēdas ostā pērn tika pārkrauti 45,6 miljoni tonnu kravu, un tas bija par 4,6% mazāk nekā 2020. gadā.