Dienvidkorejas konkurences regulators interneta uzņēmumiem "Google" un "Meta" kopumā piemērojis 100 miljardu vonu (70,7 miljoni eiro) naudassodu par patērētāju tiešsaistes uzvedības izsekošanu bez viņu piekrišanas un šo datu izmantošanu mērķauditorijai pielāgotām reklāmām.
Dienvidkorejas Personīgās informācijas un aizsardzības komisija norāda, ka "Google" piemērots 69,2 miljardu vonu naudassods, bet "Meta" noteiktā soda nauda veido 30,8 miljardus vonu.
Komisija skaidro, ka šie ir visu laiku lielākie naudassodi, kādi Dienvidkorejā jebkad piemēroti par privātuma likuma pārkāpumiem.
Abi uzņēmumi nepiekrīt komisijas secinājumiem, un "Meta" pavēstīja, ka tiesā apstrīdēs uzņēmumam noteikto naudassodu.
Komisijas sniegtā informācija liecina, ka "Google" un Meta", kas pārvalda "Facebook" un "Instagram", nav skaidri informējuši lietotājus un nav saņēmuši viņu piekrišanu, uzņēmumiem apkopojot informāciju par viņu darbībām tiešsaistē, kad viņi izmantoja citas vietnes vai pakalpojumus ārpus šīm platformām. Šādi dati tika izmantoti, lai analizētu viņu intereses un izveidotu individuāli pielāgotas reklāmas, norādīja komisijā.