Kā raksta "Reuters", nozare Covid-19 pandēmijas laikā piedzīvoja strauju izaugsmi, jo daudzi pircēji bija iecienījuši iepirkšanos tiešsaistē, kā rezultātā šos pakalpojumus sāka piedāvāt nozares smagsvari, tostarp, "PayPal Holdings". Taču šogad daudzu šajā nozarē strādājošo kompāniju novērtējumi ir būtiski samazinājušies. Piemēram, kompānijas "Affirm Holdings" vērtība ir sarukusi par vairāk nekā 70%, bet Zviedrijas uzņēmuma "Klarna" novērtējums – par vairāk nekā 80%, no 46 miljardiem dolāru pērn līdz 6,7 miljardiem dolāru šogad.
Laika periodā no 2022. gada līdz 2025. gadam šī pakalpojuma klientu bāze var pieaugt par 27%.
Kompānijas veiktajā aptaujā aptuveni 84% no 2000 respondentiem atbildējuši, ka "pērc tagad, maksā vēlāk" modelis ļauj viņiem iegādāties preces, kuras citādi viņi nespētu nopirkt, savukārt 39% atzinuši, ka regulāri maksā soda procentus par kavētiem maksājumiem.
"Pircēji nereti šos maksājumus sedz no kredītkartēm, radot ārkārtīgi negatīvu dubulto efektu, un, ja šīs personas zaudēs darbu, tad nāksies maksāt papildu nokavējuma maksas, un viņiem nebūs iespējas dzēst savus parādus," brīdinājis "cg42" vecākais partneris Hjū Talents.