Foto: Kārlis Dambrāns/DELFI
Lidmašīnu biļetes visdrīzāk varētu vēl vairāk sadārdzināties, ko veicinās gan aviokompāniju finansiālais stāvoklis, gan citi aspekti, izdevumam "Hadley Gamble" sacījis Starptautiskās gaisa transporta asociācijas ģenerāldirektors Viljams Volšs.

Augstākas reaktīvās degvielas cenas, ko veicina pieprasījuma pieaugums, un rafinēšanas jaudas samazināšanās pandēmijas laikā rada bažas aviokompānijām, viņš atzinis.

ASV degvielas rafinēšanas jaudas 2022. gadā ir samazinājušās par 5,4%, kas ir zemākais rādītājs pēdējo astoņu gadu laikā. Šo samazinājumu veicina naftas pārstrādes rūpnīcu slēgšana un pārveidošana, lai tās ražotu vairāk atjaunojamo degvielu.

Volšs uzsvēris, ka, neskatoties uz to, ka patērētāji par biļešu cenām maksā dārgāk, aviokompānijas ne vienmēr gūst peļņu.

"Un, ņemot vērā daudzu aviokompāniju finansiālo stāvokli... Nav tā, ka aviosabiedrības tikai pelna, tās tikai ar cenu celšanu sedz izmaksas, no kurām tās nevar izvairīties un kuras tās nespēj absorbēt pašas," viņš skaidrojis.

Pēdējā gada laikā aviobiļešu cenas vidēji ir pieaugušas par 25%, kas ir straujākais pieaugums gada laikā kopš 1989. gada. Aprīlī vien cenas ir augušas par 18,6%.

Krievijas izsludinātā mobilizācija varētu radīt vēl lielāku spiedienu uz cenām, uzskata "Qatar Airways" vadītājs Akbars Al Beikers. "Man lielākās bažas ir par konflikta eskalāciju, kas veicinās degvielas inflāciju, radot vēl lielāku spiedienu uz piegādes ķēdēm," viņš piebildis, uzsverot, ka tas rezultēsies ar mazāk pasažieriem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!