Krievijas miljardieri, iespējams, ir pametuši šo nozari, un pasaulē valda bažas par iespējamu recesiju, taču superjahtu industrijā šīs tendences nav novērojamas – patlaban tā piedzīvo strauju izaugsmi, raksta "Bloomberg".
Pagājušajā nedēļas nogalē noslēdzās Monako Jahtu šovs, kurā piedalījās teju rekordaugsts jahtu skaits. Nozares pārstāvji diskutēja par ārkārtīgi lielo pieprasījumu, kas strauji pieauga pandēmijas laikā, jo bagātnieki saprata, ka jahta ir lielisks veids, kā izvairīties no ierobežojumiem un pandēmijas. Tomēr, pandēmijai mazinoties, pieprasījums ir saglabājies spēcīgs. Piemēram, šā gada deviņos mēnešos vienam no vadošajiem superjahtu brokeriem "Burgess" ienākumi, salīdzinot ar pērnā gada deviņiem mēnešiem, ir pieauguši par 20%.
"Mūsu klienti ir ļoti bagāti: viņi vienmēr ir jutušies neaizskarami un spēcīgi," sacījis "Burgess" vadītājs Džonatans Bekets. "Es domāju, ka viens faktors, ko pandēmija ietekmēja – viņi sāka justies ievainojami pirmo reizi dzīvē. Viņi uzskata: "dzīve ir trausla. Es neesmu nemirstīgs un varu atļauties izdarīt kaut ko lielisku, un kāpēc to nedarīt šobrīd?".
Pērn jahtu tirdzniecība piedzīvoja rekordaugstus apjomus, un pērn tika pārdota 1001 superjahta, kas garāka par 24 metriem, kopējiem pārdošanas apjomiem sasniedzot 9,4 miljardus eiro. Šogad pārdotas 567 jahtas par 4,2 miljardiem eiro. Kaut arī šis skaitlis ir mazāks nekā pērn, tas aizvien ir par 68% augstāks nekā 13 gadu vidējais rādītājs.
Uz 31. augustu lielākais jahtu, kuru garums pārsniedz 40 metrus, īpašnieku īpatsvars bija no ASV – 23%. Tam seko Krievijas īpašnieki ar 9%, kā arī Grieķija, Lielbritānija, Turcija un Itālija.