Lielbritānijas konkurences regulators otrdien atkārtoti deva rīkojumu sociālā tīkla "Facebook" mātesuzņēmumam "Meta" pārdot animētās grafikas kompāniju "Giphy".
Konkurences un tirgu pārvaldes (CMA) lēmums ir galīgs pēc uzņēmuma neveiksmīga mēģinājuma apstrīdēt iepriekšējo lēmumu.
CMA paziņoja, ka "Giphy" ir " pilnībā jāpārdod" pieņemamam pircējam. Pērn uzraugs secināja, ka "Giphy" nonākšana "Meta" paspārnē kaitē konkurencei un reklāmai.
"Meta" pauda vilšanos par regulatora lēmumu, tomēr uzsvēra, ka pieņem to kā "pēdējo vārdu šajā lietā".
Pērn novembrī, CMA deva pirmo rīkojumu "Meta" pārdot "Giphy", norādīja, ka ar šo lēmumu paredzēts aizsargāt miljoniem sociālo tīklu lietotāju un veicināt konkurenci un inovācijas digitālo reklāmu jomā.
Pārvalde tolaik bija secinājusi, ka "Giphy" iegāde palielinājusi "Meta" jau tā ievērojamo tirgus ietekmi, liedzot vai ierobežojot citu platformu piekļuvi "Giphy" GIF attēlu failiem, tādējādi palielinot lietotāju pieplūdumu "Meta" piederošām lietotnēm.
Tāpat uzņēmums maina piekļuves noteikumus, pieprasot atsevišķām konkurējošām platformām nodrošināt vairāk lietotāju datu, lai piekļūtu "Giphy".
CMA arī skaidro, ka šis darījums likvidējis "Giphy" kā potenciālu konkurentu digitālo reklāmu tirgū, jo pirms uzņēmuma iegādes "Giphy" reklāmas servisam bija potenciāls konkurēt ar "Facebook" reklāmas biznesu.
"Facebook" iegādājās "Giphy" 2020.gada maijā par 400 miljoniem ASV dolāru (330 miljoni eiro).
CMA pērn oktobrī piemēroja "Facebook" 50,5 miljonu sterliņu mārciņu (60 miljoni eiro) naudassodu par informācijas nesniegšanu saistībā ar "Giphy" iegādi.
2013.gadā dibinātā Ņujorkā bāzētā "Giphy" ir viena no GIF apmaiņas platformu līderiem pasaulē ar vairāk nekā 700 miljoniem lietotāju dienā.