Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas "Hennes and Mauritz" (H&M) peļņa finanšu gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās februārī, vairāk nekā dubultojusies, lai gan analītiķi bija prognozējuši zaudējumus.
Pasaulē otrs lielākais apģērbu mazumtirgotājs pirmajā ceturksnī strādājis ar 540 miljonu kronu (47,8 miljoni eiro) peļņu. Iepriekšējā finanšu gada pirmajā ceturksnī H&M tīrā peļņa bija 217 miljoni Zviedrijas kronu.
Analītiķi bija prognozējuši pirmā ceturkšņa zaudējumus vairāk nekā viena miljarda kronu apmērā.
H&M apgrozījums decembrī-februārī pieauga par 12% līdz 54,9 miljardiem kronu, ko lielā mērā veicināja valūtas kursa ietekme. Vietējās valūtās uzņēmuma apgrozījuma pieaugums bija 3%.
Pieaugumu veicināja Rietumeiropas un Amerikas tirgus, bet Austrumeiropā apgrozījums saruka, kas saistāms ar veikalu Krievijā slēgšanu pēc šīs valsts atkārtotā iebrukuma Ukrainā.
Iepriekšējā finanšu gada ceturtajā ceturksnī H&M cietis zaudējumus 864 miljonu kronu apmērā, raisot bažas par zemo cenu gatavās modes ilgtspēju.
Bažas par H&M pozīcijām vēl vairāk saasināja pieaugošais pasaules apģērbu mazumtirdzniecības līdera "Inditex", kam pieder "Zara" zīmoli, pārsvars tirgū, kā arī augstā inflācija un jaunu konkurentu, kas piedāvā vēl zemākas cenas, ienākšana tirgū.
Novembrī H&M paziņoja par plašu izdevumu samazināšanas plānu, kas paredz arī 1500 darbavietu likvidāciju.
H&M darbojas arī Baltijas valstīs.