Skaistumkopšanas līdzekļu ražotāja "L'Oréal" mantiniece Fransuāza Betenkūra-Meijersa (Françoise Bettencourt Meyers) kļuvusi par pirmo sievieti, kuras aktīvu vērtība pārsniedz 100 miljardu ASV dolāru (ap 90,1 miljardu eiro), ziņo BBC ar atsauci uz bagātāko cilvēku reitingu.
Medijs arī norāda, ka pašlaik viņas vectēva dibinātā Francijas skaistuma impērija uzrāda savu labāko sniegumu akciju tirgos pēdējās desmitgadēs, pēc pandēmijas atjaunojoties patēriņam un attiecīgi augot kosmētikas līdzekļu pārdošanas apjomiem.
BBC gan akcentē, ka viņa turības ziņā tomēr krietni atpaliek no cita franču uzņēmēja Bernāra Arno (Bernard Arnault), kurš ar 179 miljardiem dolāru šobrīd ir bagātāko ļaužu sarakstā otrajā vietā. Viņš ir pasaulē lielākās luksusa grupas LVMH dibinātājs, kurā ietilpst tādi zīmoli kā "Fendi", "Luiss Vuitton", "Moët", "Hennessy" un citi.
Saskaņā ar "Bloomberg Billionaires Index" kundze šobrīd ierindojas pasaules bagātāko cilvēku saraksta 12. vietā. Betenkūra-Meijersa ir uzņēmuma valdes priekšsēdētāja vietniece. Viņai un ģimenei šobrīd pieder aptuveni 35% "L'Oreal" akciju. Vērtīgos aktīvus Betenkūra-Meijersa mantoja pēc tam, kad 2017. gadā nomira viņas māte Liliana Betenkūra (Liliane Bettencourt).
Portāls "Delfi" savulaik vēstīja, ka 2011.gadā tiesa Francijā atzinusi tobrīd 88 gadus veco Lilānu Betenkūru par rīcībnespējīgu un nolēmusi, ka viņa nododama radinieku aizbildnībā. Toreiz ziņots, ka kundzi aprūpēs viņas mazdēls, bet aktīvus pārvaldīs meita. Juridiskā stīvēšanās starp abām sievietēm sākās pēc tam, kad noskaidrojās, ka Betenkūra dāsni apdāvinājusi savu draugu, slavenību fotogrāfu Fransuā Marī Banjē, iekļāvusi viņu savā testamentā. Meita uzskatīja, ka viņš manipulē ar viņas māti, un pieprasīja tiesu atzīt Betenkūru par rīcībnespējīgu. Turklāt izmeklēšanā noskaidrojies, ka viņa izvairījusies no nodokļu maksāšanas, kā arī nelikumīgi ziedojusi tobrīd valdošajai partijai.
"Delfi Bizness" ziņoja, ka pērn "L'Oréal" globālais apgrozījums sasniedza 38,3 miljardus eiro , tas ir lielākais kosmētikas ražotājs pasaulē. Baltijas valstīs "L'Oréal" sāka 2000. gadā, un šobrīd tas ir aptuveni 700 miljonu eiro vērtā Baltijas skaistumkopšanas produktu tirgus līderis. "L'Oréal" šobrīd ir 36 zīmoli.