Vai viens pasākums vienā dienā var vienkopus pulcēt vairāk nekā 100 miljonus skatītāju, pasaules spicākos aktierus, dārgākos un talantīgākos mūziķus, visus lielākos reklāmas zīmolus un piedevām ieņemt 7 miljonus dolāru par 30 sekunžu raidlaiku? Var. Un tas ir amerikāņu futbola finālturnīrs "Super Bowl".
Šķiet, ka pasaules lielajiem milžiem pat vairs nav izvēles – ja tava reklāma nav atrodama futbola pauzēs, tu esi neredzams, pazudis, kaut kas nav kārtībā, neskatoties uz to, ka kosmiskās reklāmas ražošanas un pārraidīšanas izmaksas nozīmē atdot lielāko daļu no gadā plānotā mārketinga budžeta. Runājot par slavenajiem aktieriem un mūziķiem, vienojošais gandrīz visām reklāmām jau kuru gadu pēc kārtas ir fakts, ka tie tēlo paši sevi, tādējādi apliecinot, ka daudz svarīgāka ir nevis, piemēram, aktiermeistarība, bet gan fakts, ka skatītājs atpazīst slavenību no pirmās sekundes.
Viena no galvenajām iezīmēm, kas atspoguļojas šī gada saturā, ir būšana drošības zonā – Amerikas sabiedrība šobrīd jo izteikti ir ļoti rezervēta pret kontroversālām tēmām un drosmīgiem risinājumiem, tāpēc, neriskējot ar milzīgu naudu un tikpat milzīgiem potenciālajiem zaudējumiem, reklāmdevēji izvēlas vieglu humoru un spilgtus vārdus. Vai reklāmas mērķis pie tik liela skatītāju skaita ir tikai virspusēji izklaidēt, vai kāds tomēr ir pacenties izmantot iespēju uzrunāt miljonus par kādu globāli svarīgu jautājumu... tur jāskatās.
1. "Bud Light" – "Easy Night Out"
Vai alus var piepildīt visas tavas vēlēšanās? Teorētiski jau nav melots, ka pastiprināta alkohola lietošana var mainīt pasauli. Un tu vari būt jebkas un jebkurš, izņemot... transpersona. Kāpēc? "Bud Light" ir tradicionālās Amerikas "top" alus zīmols, kurš, gribot būt moderns, 2023. gadā aizsāka sadarbību ar transpersonu, slavenību Dilanu Malveniju, kas izraisīja masveida "Bud Light" boikotu visā valstī. Tāpēc šis zīmols šogad izvēlējies neriskēt, un savā ziņā šis boikota notikums ir kalpojis par paraugstundu arī pārējiem šī gada "Superbowl" reklāmdevējiem.
2. "State Farm Insurance" – "Like a Good Neigbaaa"
Neskatoties uz to, ka slavenais austriešu izcelsmes aktieris Arnolds Švarcenegers ir pabijis pat Kalifornijas gubernatora krēslā, amerikāņi aizvien pasmaida par viņa akcentu. Un par to arī šī reklāma – apdrošināšanas kompānija vēlas, lai tās sauklis īpaši iespiestos cilvēku atmiņā, un dara to caur joku – aktiera nespēju to izrunāt pareizi. Viss notiek labākajās spraiga sižeta filmu tradīcijās – sprādzieni, liesmas un tam pa vidu Švarcenegers, kurš izglābj pasauli un kaimiņus.
3. "Michelob Ultra" – "Superior Beach"
Gribat uzspēlēt spēli? Pamēģiniet paskaitīt, cik reižu un cik dažādos veidos kadrā parādās "Michelob Ultra" logotips. Tāpat pamēģiniet atrast, cik reižu tas nav perfekti pagriezts
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv