f64_egle_081028_010.jpg
Foto: F64
Ņemot vērā, ka Saeimas budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā pieņemts lēmums neļaut sabiedriskajām organizācijām iesniegt priekšlikumus par valsts budžeta konsolidācijas pasākumiem Saeimai, bet to varēs darīt tikai deputāti, LDDK priekšlikumi 2011.gada valsts budžeta 2.lasījumam ir iesniegti ar Saeimas priekšsēdētājas Solvitas Āboltiņas atbalstu. Tomēr LDDK priekšlikumi izskatās, ka tā arī ir palikuši pozīcijas vadoņiem uz galda.

Šāds notikumu pavērsies netika gaidīts no Saeimas deputātiem, kaut arī tas bija sagaidāms pēc Šadurska kunga epitetu par "darbaļaužu vēstulēm" raidījumā "Kas notiek Latvijā?". Tas, protams, ka nesaskan valdošās partijas programmā minēto sadarbību un dialogu ar organizēto pilsonisko sabiedrību. Tas liek domāt, ka deputātiem īsti nav skaidrs, ko nozīmē solījumu pildīšana un pienākumi, kas uzņemti Latvijas valstij iestājoties Eiropas Savienībā.

Latvija, kļūstot par Eiropas Savienības dalībvalsti, 2004.gadā parakstot Eiropas Kopienas līgumu, šobrīd Lisabonas līguma ietvaros, Latvijas valsts apņēmās nodrošināt konsultācijas sociālā dialoga ietvaros visos lēmumu pieņemšanas līmeņos. LDDK, kā sociālajam partnerim no darba devēju puses, ir likumā noteiktas tiesības un pienākumi, kas paredz ne tikai iespēju saņemt informāciju par tiesību aktiem no publiskā sektora, bet atrunā pienākumu obligāti sniegt viedokli par plānotajām izmaiņām un lēmumiem normatīvajos aktos (skat. Darba devēju organizāciju un to apvienību likumu). Līdzīgas saistības par konsultācijām ar sociālajiem partneriem ir uzņēmusies arī LR Saeima 1993.gadā ratificējot atbilstošas ANO Starptautiskās konvencijas. Tādēļ LDDK sniedz savus priekšlikumus valsts budžeta kvalitatīvai izstrādei.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!