{1321afbb-1389-98e8-e42e-633f74b1e841}
Foto: LETA

Ekonomists Uldis Osis uzskata, ja iespējama kārtējā sūdzība vērienīgajā Rīgas brīvostas izsludinātajā Krievu salas infrastruktūras attīstības konkursā apdraudēs ne tikai ostas izaugsmi, bet arī Latvijas iespēju saņemt investīcijas un tranzīta kravu plūsmas.

"Ja Vācijas kompānija "Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft" kārtējo reizi pārsūdzēs Krievu salas infrastruktūras attīstībai projekta konkursa rezultātus, būs apdraudētas ne tikai ostas attīstības iespējas, bet Latvijas var arī zaudēt lielas investīcijas un apjomīgu tranzīta kravu plūsmu," portālam "Delfi" norādīja Osis.

Viņš atgādināja, ka Latvijas dzelzceļa valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis jau aplēsis - Krievu salas projekta nerealizēšanas dēļ "Latvijas dzelzceļš" (LDz) un osta var zaudēt 11 miljonus tonnu jeb vienu piekto daļu LDz kravu gadā, jo klienti ar kravām, kas jau ir, aizies projām uz Murmanskas ostu un attīstīs savu termināli tur.

"Vairāki Krievijas tranzīta biznesa pārstāvji apliecinājuši, ka Krievu salas projekta kavēšanās dēļ jau tuvākajā laikā apsver iespēju pamest Rīgas ostu," brīdināja ekonomists.

Jau ziņots, ka pērn decembrī IUB aizliedza Rīgas brīvostas pārvaldei slēgt līgumu ar "BMGS S" un nolēma atcelt lēmumu par konkursa rezultātiem, ar kuriem šī pilnsabiedrība atzīta par konkursa uzvarētāju. Šādu lēmumu IUB pieņēma, izskatot Vācijas kompānijas "Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft" sūdzību.

Rīgas brīvostas pārvalde 2011.gada septembra sākumā slēgtā konkursā atkārtoti izlēma slēgt iepriekšminēto līgumu ar pilnsabiedrību "BMGS S". Kopumā pārvalde bija saņēmusi trīs pretendentu piedāvājumus. Piedāvājumus pārvalde vērtēja atkārtoti, jo IUB jau augusta sākumā bija aizliedzis slēgt līgumu ar "BMGS S".

Taču Rīgas Brīvostas pārvalde (RBP) šā gada sākumā atkal atzinusi pilnsabiedrību "BMGS S" par uzvarētāju 88,71 miljona latu vērtajā konkursā infrastruktūras attīstībai Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra Rīgā.

Krievu salas projekta kopējās izmaksas plānotas aptuveni 105 miljonu latu apjomā, un Eiropas Savienības līdzfinansējums varētu būt 52 miljoni latu.
Krievu salas infrastruktūras izveide aptver 56 hektārus lielu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četrām beramkravu (ogļu, metāla, rūdas) pārkraušanas piestātnēm. Projekts paredz arī visu nepieciešamo autoceļu un dzelzceļa pievadceļu un inženiertehnisko komunikāciju izbūvi ostas robežās.

Aptuveni 64,6 hektāru platībā Krievu salas neapgūtajā ziemeļu daļā paredzēts izveidot septiņas piestātnes kuģu apkalpošanai ar kravnesību vairāk nekā 1350 tonnas.

Jaunapgūtajā teritorijā plānots pārkraut aptuveni 22 miljonus tonnu kravu gadā, tai skaitā aptuveni 12 miljonus tonnu ogļu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!