f64_BLR_premj_Brivost_tiks_240910_005
Foto: F64

Ostas Latvijā nedrīkst privatizēt, komentējot iespējamo ostu pārvaldības atņemšanu pilsētām, intervijā laikrakstam „Neatkarīgā” skaidrojis Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs.

„Es īsti nesaprotu, ko viņi grib. Ja viņu uzdevums ir atņemt ostu pārvaldīšanu pilsētām, tas nav pat stulbums – tas ir idiotisms. Ja viņi grib atlaist no darba Loginovu, tad tas ir cits stāsts, kas gan notiek ne jau pirmo reizi un droši vien ne pēdējo,” par reformas iniciatoru idejām ierasti skarbs ir ostas pārvaldnieks.

 

„Neatkarīgās” intervētājs Loginovam norādījis, ka Latvijas ostu reformu īstenībā inspirē ASV, bet Loginovs uz šādu versiju gan skatījies noraidoši: „Barakam Obamam, Baltajam namam un NATO nav sakara ar ostu reformām Latvijā. Reformu idejas patiesībā bīda viens vietējais Latvijas advokātu kantoris, kurš pārstāv igauņu firmas meitasfirmu Latvijā.” 

 

Vēlme „dabūt pašvaldības ārā no ostām” ir „pašā saknē nepareiza”, laikrakstam klāstījis Loginovs. „Ostu pārvalde rūpējas un attīsta infrastruktūru, atbild par kārtību un drošību ostu teritorijā utt.. Kāpēc tad vajag šīs pārvaldes funkcijas atdot privātās rokās?” vaicā Loginovs.

 

Loginovs arī izteicies, ka reformas Latvijas ostās ir „absolūti vājprātīgas” – tādas, kas aizbiedēs investorus, kaitēs drošībai, konkurētspējai. 

"Delfi" jau vēstīja, ka Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija februāra sākumā, iepazīstoties ar situāciju Latvijas ostu darbībā, konstatēja būtiskas problēmas ostu pārvaldībā un aicināja Ministru kabinetu nevilcināties ar priekšlikumu izstrādi to risināšanai. Komisijas priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis (ZRP) uzsvēra, ka tiesiskā nenoteiktība mazina ārvalstu un citu neatkarīgo investoru interesi par Latvijas ostām, un norādīja uz nepieciešamību pēc iespējas ātrāk pievērsties šo problēmu risināšanai.

 

Satiksmes ministrs Aivis Ronis arī piekritis, ka lielo ostu darbībā ir vajadzīgas izmaiņas, tai skaitā ir nepieciešami pasākumi Latvijas ostu konkurētspējas paaugstināšanai. Valdībā tiks veidota darba grupa, kura strādās pie priekšlikumiem ostu darbības problēmu risināšanai un pirmo rīcības plānu varētu paziņot 1.jūnijā.

 

Tomēr komisijas deputāti aicināja valdību nevilcināties ar priekšlikumu izstrādi un sniegt MK redzējumu un priekšlikumus situācijas risināšanai līdz 1.aprīlim. Līdz šim datumam komisija arī nolēma aicināt valdības darba grupu, Ministru prezidentu un ārvalstu investorus sniegt priekšlikumus ostu darbības uzlabošanai grozījumiem atvērtajā likumā par ostām.

 

Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss, kurš vada ekspertu grupu ostu darbības efektivitātes uzlabošanai, pārvaldes neatkarības un profesionalitātes stiprināšanai, iepriekš norādīja, ka darbs norit ļoti intensīvi. Par pamatu ņemti visu nozarē darbojošos asociāciju un institūciju iesniegtie priekšlikumi, kuri sadalīti četros blokos: transporta un loģistikas nozares attīstības stratēģija un ostu lomu tajā; ostu pārvalžu juridiskais statuss; ostu pārvalžu valžu veidošanas process, valžu sastāvi, sēžu un lēmumu pieņemšanas caurspīdīgums, un informācijas aprite; ostu pārvalžu funkcijas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!