BELAZ gatavojas savās automašīnās nomainīt vecās un smagās hidrauliskās piedziņas sistēmas pret modernākām un vieglākām elektriskām sistēmām un RER varētu būt perspektīvs piegādātājs. Arī Toljati rūpnīca VAZ plāno pievērsties elektropiedziņas automašīnu izgatavošanai, un sadarbība ar RER varētu būt perspektīva, sacīja Vešņakovs.
"RER lielāko daļu produkcijas eksportē uz Krieviju, un tāpēc esam cieši saistīti ar šo rūpnīcu. Savulaik krīzes laikā Krievijas vēstniecība Latvijā lūdza Krievijas dzelzceļa prezidentu Vladimiru Jakuņinu izvērtēt sadarbības iespējas ar RER, un tika pieņemti lēmumi, kas RER palīdzēja iziet no krīzes un sākt palielināt ražošanas apjomus," uzsvēra Vešņakovs.
Viņš norādīja, ka stāvēt uz vietas nedrīkst un jāmeklē jaunas sadarbības formas. Viena no tādām formām ir Latvijas vidusskolu beidzēju izglītošanās Krievijas augstskolās ar sekojošu atgriešanos darbā RER.
"Arī nākamgad pieci līdz septiņi Latvijas vidusskolu beidzēji ar RER ieteikumu varēs piedalīties Krievijas vēstniecības un Krievijas Izglītības ministrijas rīkotajā konkursā uz studiju vietām Krievijas augstskolās. Nākotnē šie speciālisti atgriezīsies RER," sacīja Vešņakovs.
Jau ziņots, ka RER šā gada pirmajā ceturksnī ir guvusi 499 434 latu peļņu, un tā ir vairāk nekā piecas reizes lielāka nekā pērn šajā laika periodā, liecina uzņēmuma pirmā ceturkšņa finanšu pārskats, kas iesniegts "NASDAQ OMX Riga".
2011.gada pirmajā ceturksnī RER guva 92 036 latu peļņu.
2012.gada pirmajā ceturksnī RER apgrozījums bija 7,1 miljons latu, un tas ir par 40,9% lielāks nekā 2011.gada pirmajā ceturksnī, kad uzņēmuma apgrozījums bija 5,04 miljoni latu.
Laika periodā no 2010.gada līdz 2011.gadam RER produkcijas piegādes Krievijas tirgum veidoja 86%-88% no kopējā pārdošanas apjoma, toties 2012.gada pirmajā ceturksnī Krievijas tirgū piegādāts 91,7% uzņēmuma ražotās produkcijas.
Kopējais RER realizācijas apjoms 2011.gadā salīdzinājumā ar 2010.gadu pieaudzis par 169%, un 2012.gada pirmajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu iepriekšējā gadā - par 140,9 %.
Saskaņā ar RER stratēģisko attīstības plānu līdz 2016.gadam tiek plānots diversificēt uzņēmuma produkcijas līniju. Līdz ar to Krievijas tirgum paredzētās produkcijas daļa 2016.gadā veidos ne mazāk kā 75% pie kopējā plānotā RER produkcijas ražošanas pieauguma 2,8 reizes salīdzinājumā ar 2010.gadu.
AS "Rīgas elektromašīnbūves rūpnīca" (RER) neto apgrozījums 2011.gadā bija 22 739 803 lati, kas ir par 68,98% lielāks, salīdzinot ar 2010.gadu, liecina uzņēmuma 2011.gada pārskats, kas iesniegts "NASDAQ OMX Riga".
2011.finanšu gadu RER beidza ar 562 423 latu peļņu pirms nodokļu nomaksas un 524 254 latu peļņu pēc nodokļu nomaksas.
2012.gadā RER tiek plānots nenozīmīgs ražošanas un realizācijas apjomu pieaugums salīdzinājumā ar 2011.gada līmeni. Paplašinot produkcijas klāstu, 2012.gadā tiek plānots apgūt elektroiekārtu ražošanu autotransportam.
RER apgrozījums 2010.gadā bija 13 456 860 lati jeb par 24,72% lielāks nekā 2009.gadā. 2010.gadu RER pabeidza ar 1 863 452 latu zaudējumiem pēc nodokļu nomaksas. Uzņēmuma zaudējumi 2010.gadā salīdzinājumā ar 2009.gadu samazinājušies vairāk nekā divas reizes.
2009.gadā RER neto apgrozījums veidoja 10 789 592 latus, kas ir par 52% mazāk nekā 2008.gadā, kad kopējais neto apgrozījums bija 22,5 miljoni latu. 2009.gadu RER noslēdza ar 4 190 893 latu zaudējumiem pēc nodokļu nomaksas.
RER zaudējumi 2009.gadā pieauguši vairāk nekā četras reizes, jo 2008.gadā zaudējumi bija 964 450 lati.
RER pamatdarbības veids ir elektrisko mašīnu un aparātu ražošana. Galvenie produkcijas veidi ir elektroiekārtas elektrovilcieniem, elektroiekārtas pasažieru vagoniem, kā arī lējumi.
RER apmaksātais pamatkapitāls ir 5,799 miljoni latu. Saskaņā ar biržas informāciju uzņēmuma lielākie akcionāri ir "Lacrier Select Inc.", "Mals Company Ltd." un "Padmore Systems corp.", kam katram pieder 26,35% RER akciju, kā arī komercbanka "Baltijskij Bank", kuras īpašumā ir 17,4% akciju.