Privātpersonu tirgū šogad pozitīvu izaugsmi piedzīvo transporta apdrošināšana, kamēr nekustamā īpašuma apdrošināšanas pieprasījums saglabājas zems, bet stabils, piemēram, 2012.gada martā tikai katrs trešais nekustamais īpašums bija apdrošināts. Joprojām galvenie iemesli zemajam apdrošināšanas līmenim ir attiecīgo personu pirktspējas apjoms, vāja vispārējā izpratne par apdrošināšanu un apziņas trūkums, ka pret riskiem nepieciešams nodrošināties.
Juridisko personu tirgu vēl joprojām galvenokārt virza pozitīva attīstība mazo un vidējo uzņēmumu segmentā, kamēr lielie uzņēmumi saglabā stabilu pozīciju, jo šajā segmentā pieprasījums vienmēr ir augsts. Mazo un vidējo uzņēmumu vidū stiprākie spēlētāji ir uzņēmumi, kas saistīti ar transportēšanas nozari vai darbojas kādā ar eksportu saistītā jomā.
Kopumā lieliska izaugsme jūtama trīs apdrošināšanas produktos. Pirmkārt, pēc Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas datiem šī gada piecos mēnešos reģistrēti par 13 procentiem vairāk jauno vieglo auto nekā tajā paša laika posmā pērn. Tas ir veicinājis arī KASKO pārdošanas apjomu pieaugumu par vairāk nekā 10 procentiem.
Otrkārt, darba devēji un ņēmēji arvien vairāk novērtē veselības apdrošināšanas priekšrocības, ļaujot ievērojami augt pieprasījumam pēc šī produkta. Turklāt priecē, ka šādu tendenci novērojam gan galvaspilsētā Rīgā, gan reģionu uzņēmumos. Īpaši tas jūtams mazo un vidējo uzņēmumu segmentā, kas ir vieni no aktīvākajiem veselības apdrošināšanas produkta pircējiem. Redzams, ka tagad klienti vēlas arvien kvalitatīvāku un plašāku veselības apdrošināšanas polises segumu.
Treškārt, interesanta izaugsmes tendence ir vērojama ceļojumu apdrošināšanā. Kopš pērnā gada tās pārdošanas apjomi ir pieauguši par vairāk nekā 20 procentiem. Pieprasījums pēc ceļojumu apdrošināšanas pieaug gan pirkumu skaita, gan izvēlētā ceļojuma maršruta dēļ. Ja iepriekš ceļotāji izvēlējās tuvākas distances gan atpūtai, gan biznesa braucieniem, tad pašlaik šī tendence mainījusies uz tālākām vietām.
Neskatoties uz pozitīvajām tendencēm, šogad apdrošinātājiem galvenais izaicinājums saglabāsies nemainīgs – paaugstināt sabiedrības izpratni par apdrošināšanu kā rīku savas finansiālās stabilitātes garantijai. Arī "Baltas" gada sākumā veiktā pētījuma par patērētāju paradumiem rezultāti rāda, ka Latvijā vēl joprojām ir salīdzinoši zems vidējais polišu skaits vienā mājsaimniecībā – 2,2. Ja neņem vērā obligāto OCTA apdrošināšanu, šis rādītājs samazinās pat līdz 1,4 produktiem uz vienu mājsaimniecību.
Tāpat apdrošinātājiem turpmāk arvien nāksies uzlabot pakalpojumu kvalitāti un dot vērtības apziņu klientiem - par ko viņi maksā un kādu apkalpošanu saņem? Nozares attīstību varētu mainīt arī rudenī plānotā tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmas ieviešana. Tā liktu klientiem daudz vairāk izvērtēt pakalpojumu kvalitāti. Tāpat paredzams, ka apdrošinātāji arvien biežāk pievērsīsies servisa kvalitātes celšanai, piemēram, "Balta" jau šobrīd piedāvā elektronisku atlīdzību pieteikšanu internetā. Tāpat ieviesta kvalitātes garantija transporta atlīdzībās, kur "Balta" saviem klientiem garantē, ka remonta kvalitāte tiks nodrošināta visaugstākajā līmenī.
Paredzams, ka klienta lēmumu, izvēloties apdrošinātāju, pakāpeniski arvien vairāk noteiks uzņēmuma finansiālā stabilitāte. Tas savukārt dos priekšrocību lieliem un starptautiskiem tirgus spēlētājiem. Līdz ar Eiropas Savienības direktīvu "Maksātspēja II" prasības apdrošinātāju kapitālam tikai palielināsies, lai ļautu klientiem būt pārliecinātiem, ka pakalpojuma sniedzējs varēs izpildīt savas saistības. Tas dod pārliecību, ka nākotnē finansiālā stabilitāte un kapitāla pietiekamība kļūs par vēl lielāku prioritāti, kas ir pozitīvs signāls arī klientiem.