"Šis drauds kā pastāvēja, tā arī pastāv – ja projekts tiks novilcināts, tad nauda arī aizies zudumā," teica Šteinbuka.
Viņa uzsvēra, ka nav noteikts termiņš, cik ilgi vēl sarunas par līguma grozījumiem var turpināties – tas atkarīgs no Latvijas valdības. "Tas ir atkarīgs no Latvijas valdības. Latvijas valdībai ir aploksne ar naudu, un valdībai jālemj, kurā brīdī iestājas risks, ka nauda var palikt neizmantota,"paskaidroja EK pārstāvniecības Latvijā vadītāja.
"Kamdēļ EK bāzt degunu Latvijas lietās? EK brīdina – ir skaidri nosacījumi un visi šos nosacījumus zina. Taču viss pārējais ir Latvijas valdības ziņā un, cik man ir zināms, joprojām skaidrības par šo PV darījumu nav," sacīja Šteinbuka.
Viņa arī norādīja, ka nepārtraukti notiek oficiāli un neformāli kontakti starp EK un Latvijas valdību šajā jautājumā. "Šie kontakti ir regulāri. Es nezinu, vai tas ir katru dienu, bet tuvu tam, turklāt dažādos līmeņos. Tāpēc signāli līdz valdībai nonāk. Rakstīt oficiālu vēstuli Latvijas valdībai ar tekstu, ka jūs tūlīt pazaudēsiet naudu? Es domāju, ka to varbūt vajadzēs darīt tiešām pašā pēdējā brīdī, bet līdz tam brīdim tāpat kuluāros šie signāli visu laiku tiek sūtīti," klāstīja Šteinbuka.
Savukārt "Pasažieru vilciens" uzsver, ka uz šo brīdi prioritārais darbības mērķis ir valdības akceptēto līguma grozījumu saskaņošana, lai pēc iespējas ātrāk noslēgtu līguma ar spāņu kompāniju CAF par jauno vilcienu iepirkumu un ražošanu. PV valde uzskata, ka bažām par iepirkuma projekta novilcināšanu nav pamata, jo ir noteikts precīzs termiņš sarunām par līguma grozījumiem tās var turpināties līdz šā gada 2.oktobrim. PV valde arī informē, ka jaunajiem vilcieniem ir jābūt saražotiem 2015.gada augustā.
Tāpat PV valde strādā saskaņā ar Latvijas valdības un EK strikti noteiktajām prasībām, jo jaunie vilcieni ir prioritārā nepieciešamība, lai Latvijā saglabātu konkurētspējīgus pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu. Esošais ritošais sastāvs ir morāli un tehniski novecojis, vecākais vilciens šobrīd ir jau nobraucis ap 5,8 miljoniem kilometru, portālu "Delfi" informēja PV Mārketinga daļas vadītāja Ieva Miežubrāle.
Vērienīgajā jauno vilcienu iepirkuma konkursā Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF) par uzvarētāju atzīta jau pērn rudenī. Pēc ilgas līguma saskaņošanas un tiesvedībām, kurās citi konkursa dalībnieki apšaubīja rezultātu, tikai šogad aprīļa sākumā PV un CAF beidzot parakstīja līgumu. Vēlāk Finanšu ministrija, izvērtējot līgumu, secināja, ka PV, slēdzot jauno vilcienu piegādes līgumu ar CAF, nav ņēmis vērā valdības norādījumus. Arī EK pauda līdzīgu viedokli, ka līgums satur tādas būtiskas izmaiņas, kas rada nepieciešamību jauna iepirkuma konkursa veikšanai, un EK varētu izskatīt iespēju nepiešķirt projektam Kohēzijas fonda finansējumu apmēram 100 miljonu latu apmērā. Tādējādi šo summu vajadzētu segt no valsts budžeta.
Jaunā PV valde līdz 31.maijam izstrādāja priekšlikumus jauniem līguma grozījumiem, kuriem akceptu deva gan Ministru kabinets, gan Satiksmes un Finanšu ministrija. Tagad PV gaida atbildi no CAF, vai tā piekritīs jaunajiem līguma grozījumiem.
Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.