Viņš uzsver, ka Eiropā degvielas akcīzes nodokļa likmes izlīdzināšanu vērtē pēc energoietilpības. Tiesa, arī pēc šī kritērija gāzes nodokļa likme tomēr būtu vismazākā, salīdzinot ar dīzeļdegvielu un benzīnu. Eiropā neviens neskatīšoties, vai likmes paaugstināšana risina sociālos jautājumus vai mazina sociālo spriedzi. Karčevskis norāda, ka patlaban Eiropa plāno palielināt minimālo gāzes akcīzes likmi un to noteikt 161 eiro (114 latu) apmērā, un šī norma var tikt drīzumā pieņemta. Tas autogāzes litru sadārdzinātu par 1,5 santīmiem. Līdz ar to pašreizējais Ekonomikas ministrijas ierosinājums ir tuvu Eiropas priekšlikumiem. Vienlaikus Karčevskis norāda, ka, ja Eiropa ilgtermiņā lemtu par autogāzes nodokļa likmes pielīdzināšanu benzīnam, tad pēc šodienas cenām gāzes litrs sasniegtu 70 santīmus litrā.
Eksperts gan uzsver, ka Eiropa autogāzes akcīzes nodokļa likmes izlīdzināšana ar benzīnu un dīzeļdegvielu nav tuvāko gadu jautājums. Viņš arī norāda, ka Eiropa nav aizrāvusies ar autogāzes lietošanu, tā vēsturiski bijusi populāra Lietuvā un nepopulāra - Igaunijā.
Patlaban Latvijā autogāzes litrs maksā ap 40 santīmiem litrā.
No nākamā gada Ekonomikas ministrija plāno palielināt akcīzes nodokli autogāzei no 90 latiem uz 112 latiem par tonnu.