f64_mk_arkart_270412_001
Foto: F64
Ekonomiski izdevīgāk nomāt jaunos vilcienus ir uz 15 gadiem, tāpēc, visticamāk, uzņēmumam "Pasažieru vilciens" būs jāizšķiras par šo variantu, norādīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Viņš skaidroja - ja tiks izvēlēts šis variants, tas atkal būs jāsaskaņo ar atbildīgajām valsts institūcijām, kas paildzinās iepirkuma izsludināšanu. Vienlaikus tad būšot jāveic grozījumi arī Iepirkumu likumā, lai būtu iespējams nomāt vilcienus uz 15 gadiem.

Matīss norādīja, ka trešdien "Pasažieru vilciena" valdes sēdē var tikt pieņemts lēmums izsludināt piecu gadu nomas iepirkumu, taču, izvērtējot ekonomisko izdevīgumu un efektivitāti, visticamāk, tikšot lemts par labu 15 gadu nomas līgumam.

Jau rakstīts, ka jauno vilcienu nomas iepirkuma izsludināšana, kas bija paredzēta jūlijā, aizkavējusies, jo ilgāk, nekā plānots, notikusi dokumentu saskaņošana, taču tuvāko nedēļu laikā piecu gadu vilcienu nomas iepirkuma sagatavošanai PV plānots pielikt punktu.

Plānots izsludināt konkursu par jaunu pasažiera vilcienu nomu. Finanšu līdzekļus plānots iegūt, ietaupot kapitālo remontu izmaksas, kā arī ekspluatācijas izmaksas, proti - sākot izmantot jaunos elektrovilcienus, krietni samazināsies kapitālajam remontam nepieciešamā naudas summa, turklāt jaunie vilcieni būs ekonomiskāki un arī tādējādi veidosies finanšu ietaupījums.

Precīzus finansiālos aprēķinus PV pagaidām nav publiskojusi. Uzņēmuma plāns ir jaunus vilcienus Latvijā ieviest jau 2014.-2016.gadā, pakāpeniski nomainot pašreizējos elektrovilcienus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!