Valdis Trēziņš
Foto: LETA

Latvijas autopārvadātājus būtiski neietekmēs Krievijas lēmums daļēji aizliegt piena produktu importu no Lietuvas, taču ir jārēķinās, ka pieaugs konkurence Eiropas Savienības iekšējā pārvadājumu tirgū, uz kuru tagad orientējas Lietuvas pārvadātāji, norāda pārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš.

"Lietuvas pārvadātāji varētu pārorientēties uz Eiropas tirgu, un tagad jau ir fiksēta šāda tendence, līdz ar to arī transportēšanas cenas sāk samazināties. Eiropas iekšienē jūt šo Lietuvas pārvadātāju spiedienu, jo daļa klientu jau pēc Krievijas muitas diskriminējošās attieksmes pret lietuviešiem sāka atteikties no Lietuvas pārvadātājiem, un pagaidām Latvijas pārvadātājiem "caur asarām", bet ir vairāk darbu," skaidroja eksperts.

Trēziņš gan atzina, ka pēdējā mēneša laikā Krievijas iestādes tomēr nedaudz stingrāk sākušas pārbaudīt arī Latvijas pārvadātāju kravas, īpašu vērību pievēršot kravas svaram. Tāpat tiekot pievērsta pastiprināta uzmanība sīkiem muitas pārkāpumiem.

Krievija no pirmdienas daļēji aizliegusi piena produktu importu no Lietuvas.

Maskava par iespējamo Lietuvas piena produktu importa aizliegumu brīdināja jau pagājušajā nedēļā, šādu soli attaisnojot ar "sanitārijas un epidemioloģiskajiem riskiem".

Krievijas galvenais sanitārais ārsts Genādijs Oņiščenko informējis, ka Krievijas sanitārajiem standartiem neatbilstot Lietuvas piena pārstrādes kompānijas "Pieno žvaigždes", "Rokiškio pienas" un "Šilutes rambynas".

Savukārt no 11.septembra Krievija sāka detalizēti pārbaudīt kravas, kuru sūtītājvalsts ir Lietuva, sagādājot finansiālus zaudējumus Lietuvas kravu pārvadātājiem un loģistikas uzņēmumiem, bet nesniedzot nekādus oficiālus paskaidrojumus par savu rīcību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!