Valmiermuižas alus
Foto: LETA

Ekskluzīvo alus šķirņu darītājiem vajadzētu nevis konkurēt, bet sadarboties jaunu alus garšu radīšanā, lai kopīgi paplašinātu pašreizējo 15% nišas tirgus segmentu vismaz līdz 30%, sacīja AS "Valmiermuižas alus" līdzīpašnieks Aigars Ruņģis.

Kā ziņots, alus darītavas "Aldaris" vadītājs Marguss Kasteins, atklājot restaurēto ekskluzīvā alus ražotni, sacīja, ka uzņēmums ar īpašajām šķirnēm plāno kļūt par nopietnu spēlētāju ekskluzīvā alus segmentā, konkurējot ar ietekmīgāko nišas spēlētāju - "Valmiermuižas alu".

"Vajadzētu nevis konkurēt savā starpā, bet gan sadarboties, pieliekot visas pūles ekskluzīvā alus segmenta attīstībā, lai šis tirgus paplašinātos vismaz divkārt. No tā būs ieguvēji ne tikai paši ražotāji, bet arī patērētāji. Tomēr, ja kādam ir vēlme pastiprināt konkurenci, tas pārējiem nišas produktu ražotājiem liks censties vēl vairāk," sacīja Ruņģis.

Viņš atzina, ka "Valmiermuižas alus" nepretendē uz lielāku tirgus daļu nekā pašreizējais 1%, jo prioritāte ir kvalitātes, nevis kvantitātes attīstība.

"Mēs vēlamies izkopt alus kultūru, strādājot ar niansēm alus radīšanas procesā. Patlaban gatavojam vēl vairākus jauninājumus, kas alus baudītājiem būs pārsteigums vēl līdz Jāņiem," atzina uzņēmuma vadītājs.

Kā vēstīts, alus darītava "Aldaris" sākusi brūvēt trīs ekskluzīvu šķirņu alu - "Mājas alu", "Latvijas IPA" un "Stalto beļģi".

"Alus tirgū patlaban ir ļoti spēcīga konkurence, un ražotāji cīnās par katru klientu. Esam pievērsušies ekskluzīvā alus segmentam, kurš patlaban ieņem vairāk nekā 15% tirgus, un plānojam veidot nopietnu konkurenci tik populāram nišas alus ražotājam kā "Valmiermuižas alus"," sacīja Kasteins.

Vēsturiskajā brūzī "Aldaris" investējis apmēram divus miljonus eiro, un tajā tiks brūvēts ekskluzīvo šķirņu alus 0,5 litru un 0,33 litru stikla pudelēs, kā arī mucās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!