Gigarūpnīca ASV, pus miljons jaunu automašīnu gadā līdz 2018. gadam un pasaules pāreja uz ilgtspējīgu transportu – uz elektrisko automašīnu ražotāju "Tesla Motors" pašlaik tiek liktas daudzas cerības.
Tiešsaistes tirdzniecības un investīciju uzņēmuma "Saxo Bank" ieguldījumu eksperts Pīters Gārnrijs vērš uzmanību, ka, neskatoties uz augstajiem pasūtījumu rādītājiem, ar kompāniju šobrīd saistāmi arī būtiski negatīvi riski.
""Tesla" nupat kā piesaistījusi svaigu kapitālu 1.5 miljardu ASV dolāru apmērā, lai atbalstītu savus izaugsmes plānus un realizētu uzņēmuma gigantiskās rūpnīcas būvi Nevadā, ASV. Vērienīgā rūpnīca šobrīd ir pabeigta par aptuveni 10%, un tā spēlēs īpaši svarīgu lomu "Tesla" ražošanas apjomu palielināšanā. Kā nesen paziņojis Īlons Masks, kompānijas izpilddirektors un līdzdibinātājs, uzņēmums pašlaik strādā pie sava plāna būtiski palielināt ražošanu, pārejot no aptuveni 50 tūkstošiem līdz 60 tūkstošiem jaunu automašīnu gadā uz 500 tūkstošiem elektrisko transportlīdzekļu gadā, lai apmierinātu pieprasījumu tirgū.
Lai gan "Tesla" jaunā automašīna "Model 3" tika izziņota pirms neilga laika, tai ir jau 465 tūkstoši pasūtījumu, un, lai no pašreizējiem ražošanas apjomiem sasniegtu 500 tūkstošus gadā, uzņēmumam nepieciešams piesaistīt lielu kapitālu, kā arī modernizēt savus mehānismus un ražošanas iekārtas. Vienlaikus pēc administrācijas darba novērtēšanas uzņēmumā nesen viestas vairākas izmaiņas. Atlaisti daži galvenie inženieri, un izpilddirektors Ī.Masks, koncentrējoties uz ražošanas apjomu palielināšanu, darbam nolīdzis vadošu speciālistu no "Audi".
Tādējādi pastāv būtisks risks attiecībā uz ražošanas izpildījumu, "Tesla" komandā ienākot jauniem inženieriem un vadītājiem, uz kuriem tiek liktas lielas cerības. Tāpat jāatzīmē, ka "Model 3" iepriekšējo pasūtījumu skaits nav stabilitātes garants. Lai gan pats skaitlis ir tiešām iespaidīgs, jāpatur prātā, ka pasūtījumi var tik atcelti ar iemaksātās naudas kompensāciju klientiem pilnā apmērā, ja automašīna neatbildīs gaidītajai kvalitātei. Tāpēc pašlaik attiecībā uz "Teslu" un ieguldījumu veikšanu mēs ieņemam nogaidošu pozīciju, jo no pašreizējās perspektīvas uzņēmuma negatīvie riski ir šķietami lielāki, nevis otrādi."