Viņa arī teica, ka, piemēram, Apvienotajos Arābu Emirātos šī tirgotāju aktivitāte tiek iekļauta kopējās tūrisma veicināšanas vadlīnijās.
Taču vēl bez tūrisma attīstības veicināšanas iesaistīšanās šādā aktivitātē tirdzniecības centriem nodrošinātu arī citus labumus.
"ASV iedibinātā prakse rīkot "melnās piektdienas" izpārdošanu kļūst arvien populārāka mazumtirgotāju vidū gan Eiropā, gan citviet pasaulē, pierādot šī mārketinga rīka efektivitāti. Akcijā iesaistoties visiem tirdzniecības centriem Latvijā, tiktu lietderīgāk izmantotas mārketinga investīcijas, sniedzot iespēju tās novirzīt citiem pasākumiem," skaidroja Lāce.
Vienlaicīgi organizējot izpārdošanas visos tirdzniecības centros un vienoti tās reklamējot, tiek racionalizēti mārketinga resursi. Latvijā organizējot šādu akciju un iesaistot tajā visus tirdzniecības centrus, varētu paredzēt pozitīvu patērētāju vērtējumu, atzīmēja Lāce.
Viņa arī norādīja, ka par pircēju atsaucību šāda veida aktivitātēm liecina arī "Spices" organizētie izpārdošanas pasākumi.
Kā vēstīts, patlaban tirdzniecības centros Latvijā "Melnās piektdienas" izpārdošanā iesaistījušies atsevišķi tirgotāji, atzina "Galactico" centra un tirdzniecības centra "Domina Shopping" vadība.
"Melnās piektdienas" tradīcija nāk no ASV, kur tā norisinās uzreiz pēc Pateicības dienas. Tā ir pēdējā lielā izpārdošana pirms Ziemassvētkiem, kas guvusi popularitāti arī citās valstīs.