Laura Brīvība-Dzenuška, Visma Enterprise
Foto: Publicitātes foto
Maziem bērniem interese par matemātiku ir dabiska, taču, nonākot skolas solā, tā nereti visai ātri tiek apdzēsta. Un beigās rodas situācija, ka jauniešus no visām pusēm aicina studēt eksaktās zinības, bet viņi nevar, jo matemātikas zināšanas ir pārāk vājas. Viens no veidiem, kā veicināt skolēnu interesi par matemātiku, varētu būt programmēšanas pamatu integrēšana matemātikas stundās.

Domājot par izglītības sistēmas reformu, būtiski ir saprast, kā bērnu acīs padarīt matemātiku aizraujošāku un arī praktiskāku. Šobrīd viena no lielākajām problēmām ir tā, ka bērniem skolās netiek parādīta matemātikas saistība ar reālo dzīvi, tāpēc bieži jau pirmajās klasēs viņi zaudē interesi to apgūt.

Iemesli šādai situācijai meklējami galvenokārt līdzšinējā matemātikas apguves sistēmā, kur bieži forma dominē pār saturu un pieraksta veids ir svarīgāks par pašu risinājumu, kā arī piedāvātajiem uzdevumiem nav sasaistes ar mūsdienām un reālām dzīves situācijām. Pieaugušajiem vajadzētu paturēt prātā, ka izdošanās rada vislielāko prieku turpināt. Katru reizi, kad bērns saņem neieskaitīts, jo nav pareizi veicis pierakstu, viņš domā – varbūt tas nav man, varbūt es nemaz nevaru. It sevišķi tas raksturīgs cilvēkiem ar lielāku paškritiku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!