Renāte Cāne
Foto: Publicitātes foto
Daudzi patērētāji ir saskārušies ar situāciju, kad, pērkot kādu produktu vai pakalpojumu, var apjukt, jo vairākiem zīmoliem vai precēm ir ļoti līdzīgi nosaukumi un vizuālie noformējumi. Visbiežāk šādas situācijas nav sagadīšanās, bet gan apzināta "palīšana" zem sveša zīmola. Šāda prakse ir negodīga, bet lielākoties likumīga, tāpēc to pielieto pat lieli uzņēmumi.

Praksē ir daudzi gadījumi, kad viens uzņēmums izmanto cita uzņēmuma radītu zīmolu, veicot vien dažas nenozīmīgas izmaiņas, lai tas nebūtu identisks, attiecīgi, lai nebūtu nekādu problēmu likuma priekšā, un, "palienot" zem sveša zīmola, maldina patērētājus. Sava preču zīme uzņēmumam diemžēl negarantē 100% aizsardzību pret negodīgiem pakaļdarinājumiem vai viltojumiem. Pirms kāda laika sabiedrībā izskanēja tiesvedība, kuru uzsāka Latvijas majonēzes ražotājs SIA "Balttur–R", jo viņu iepakojumu Provansas majonēzei "Francis" atdarināja kāds Igaunijas uzņēmums.

Vēl pirms kāda laika medijos tika salīdzinātas divu veidu konfektes – Lietuvā ražotās "Migle" un skandināvu koncernam "Orkla" piederošās "Laimas" ražotās konfektes "Laime", kurām ir ļoti līdzīgi iepakojumi. Atšķirības, protams, ir – "Laime" rakstīts citādā burtveidolā, tās ietītas tumšāksarkanā papīriņā, uz "Migle" iepakojuma konfektes nosaukumu ieskauj dzelteni stari, savukārt nosaukumu "Laime" – gan dzelteni, gan citā krāsā. Taču tās ir atšķirības, kuras patērētājs pirmajā acu uzmetienā var nepamanīt, un bieži vien arī nepamana.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!