Heino Lapiņš
Foto: Publicitātes foto
Latvijā pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums joprojām nav sasniedzis pirmskrīzes līmeni, un iemesls šādai tendencei ir ievērojama iedzīvotāju skaita samazināšanās. Pēdējos piecos gados Latvija, tēlaini izsakoties, ir pazaudējusi četru Valmieras lieluma pilsētu iedzīvotājus. Lielākā daļa šo cilvēku pārtiku tagad pērk Dublinā vai Londonā.

Arī nākotne Latvijas pārtikas ražotājiem neko spožu nesola. Piemēram, kad darbību uzsāks "Lidl" veikali, kuros tradicionāli vietējo ražojumu nav sevišķi daudz, Latvijas pārtiku realizēt būs vēl sarežģītāk. Tas savukārt kavēs ražošanas izaugsmi un līdz ar to darba algu palielināšanu un samaksāto nodokļu apjoma pieaugumu.

Tāpēc Latvijas kā mazas ekonomikas uzņēmumiem ir svarīgi eksportēt. Pagājušajā gadā eksporta kopējais apjoms bija 12,34 miljardi eiro, bet pārtikas nozarē – 2,37 miljardi eiro. Patiesībā absolūtajos skaitļos apjoms nav liels, turklāt, salīdzinot ar skaitļiem gadu iepriekš, vērojams kritums, taču tik un tā pārtikas nozare ir eksportētāju pirmajā trijniekā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!