Edmunds Ķikuts
Foto: Publicitātes foto
Jo vairāk uzņēmums paplašinās, jo vairāk tam nepieciešamas inovācijas, un bez dažāda veida resursiem un radošas pieejas pie tām netikt. Tajā pat laikā lielās kompānijas spēj pieņemt būtiskus lēmumus un īstenot izmaiņas visai lēni, tāpēc 21. gadsimta akūtākie jautājumi ir – kā tām būt gan lielām, gan ātrām? Atbildi šobrīd var meklēt tehnoloģiju maratonos – hakatonos.

Uzņēmuma iekšējos procesus neviens nepārzina labāk par darbiniekiem, kuri ikdienā ir cieši saistīti ar to. Tomēr bieži vien ir grūti gan kvalitatīvi, gan kritiski paskatītes uz tām pašām lietām ar ko un pie kā ikdienā strādā. Tāpēc, apvienojot īpaši tam atvēlētu laiku un telpu kā arī "skatu no iekšienes", var ļoti koncentrēti pastrādāt pie tā, lai uzlabotu uzņēmuma jaudu, produktu vai pakalpojumu, darbinieku darba apstākļus vai pat radītu kaut ko pavisam jaunu. Hakatons ir visā pasaulē populārs veids, kā to izdarīt. Tos var organizēt viena uzņēmuma vai pat valsts institūcijas ietvaros, vai arī veidot kā atvērtu pasākumu, kur var piedalīties ikviens un jebkādas nozares pārstāvis. Hakatonos nodrošina visu nepieciešamo infrastruktūru darba veikšanai, kā arī papildu ērtības – ēdienreizes, kafijas pauzes, pat nakšņošanas vietas u.tml. Galvenais uzsvars ir – izmantot šo īpaši atvēlēto laiku un dažādas tehnoloģijas, lai radītu inovācijas lielu un vispārīgu vai ļoti specifisku problēmu risināšanai.

Parasti hakatons ilgst 24 vai 48 stundas. Interesanti, ka Amerikas Savienotajās Valstīs pēdējos gados ir tendence pagarināt tradicionālo hakatonu pat līdz diviem vai sešiem mēnešiem, visu laiku strādājot pie idejas realizācijas. To joprojām sauc par hakatonu, jo cilvēki nestrādā savās darba vietas, bet telpās ārpus tām. Bieži tiek mainīta lokācija, dodoties pie dažādiem ekspertiem citās pilsētās. Komandām regulāri sniedz mentoringu, lai atrisinātu problēmu maksimāli ātri, mainot tradicionālos projektu izstrādes soļus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!