Ģirts Kurmis
Foto: Publicitātes foto
1. jūlijā spēkā stājušies grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā (PTAL), kas paredz būtiskus distances jeb ātro kredītu ierobežojumus un aizliedz kredītu reklamēšanu, ir kārtējais uzskatāmais piemērs, kurā cēlus nodomus sagandējis nepārdomāts izpildījums.

Skaidrs, ka izmaiņas bija vajadzīgas. Ļoti daudz cilvēku meklē finansiālo problēmu risinājumu aizdevumos. Latvijā kādu no finanšu pakalpojumiem izmanto 68% ekonomiski aktīvo cilvēku un 31% ņēmuši patēriņa kredītu, visbiežāk naudu izlietojot mēbeļu pirkšanai, nekustamā īpašuma iegādei un ceļošanai. Diemžēl daļa kredītņēmēju pārvērtē savas spējas atdot naudu un nonāk parādu jūgā, no kura izkļūt ir ārkārtīgi grūti.

PTAL grozījumi attiecībā uz procentu likmju daļu, samazinot tās 4–5 reizes – ir solis pareizā virzienā. Tie, protams, "iegriež" kredītu devējiem, taču veicinās sabalansētas ilgtermiņa kredītsaistības un samazinās risku iekļūt nebeidzamā aizdevumu atmaksāšanas ritenī. Teorētiski kredītiem vajadzētu kļūt lētākiem un jāsamazinās draudiem klientiem parakstīt līgumu, neapzinoties, cik daudz naudas kopumā būs jāatdod.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!