Šī gada pirmajā ceturksnī novērots patēriņa pieaugums gandrīz visās dzērienu kategorijās. Būtisks pieaugums pērn novērots tieši alus kategorijā, sasniedzot visaugstāko rādītāju pēdējo 10 gadu laikā. Tai pat laikā ievērojami mainās arī iedzīvotāju paradumi, izvēloties bezalkoholiskos dzērienus, un būtiski aug pieprasījums pēc veselīgākām alternatīvām. Dzērienu nozares attīstības tendences un izaugsmes perspektīvas iespaido arī kopējo mazumtirdzniecības situāciju, tāpēc pētījuma "Maxima mazumtirdzniecības kompass" ietvaros noskaidrojām, kādi ir Latvijas iedzīvotāju dzērienu izvēles paradumi.
Populārākie dzērieni – tēja un kafija
SKDS veiktās aptaujas dati liecina, ka Latvijas iedzīvotāji no bezalkoholiskajiem dzērieniem visbiežāk izvēlas tēju, kafiju un ūdeni. Tostarp vairums jeb 92% respondentu patērē tēju un kafiju vismaz reizi dienā, bet ūdeni tikpat bieži izvēlas 86%. Tai pat laikā arvien retāk tiek lietoti gāzētie dzērieni un limonādes, kas liecina, ka pircēji dzērienu izvēlē lūkojas uz veselīgākām iespējām, kas satur mazāk cukura. Interesanti, ka, pieaugot respondentu vecumam, krietni samazinās gāzēto dzērienu un limonādes patēriņš. Arī citur pasaulē aug pieprasījums pēc veselīgiem produktiem ar zemu cukura daudzumu, un ražotājiem, sekojot līdzi tendencēm, saražotā cukura apjomi arvien vairāk uzkrājas globālajā tirgū.