Ilze Rassa
Foto: Publicitātes foto
Joprojām daudzos uzņēmumos, ne tikai Latvijā, valda uzskats, ka informāciju par labiem darbiniekiem nekādā gadījumā nedrīkst publiskot. Ar lielu piesardzību tiek veidota darbinieka publicitāte (ievērojot, protams, arī darbinieka tiesības, kas noteiktas Vispārējo datu aizsardzības regulā). Sak, ņems un noskatīs kāds cits uzņēmums vai arī rekrutēšanas kompānija, kas aizvilinās neaizvietojamo darboni. Tāds varētu būt viens šīs situācijas redzējumiem un jāatzīst pamatots. Bet, no otras puses, lieliskais darbinieks ir būtisks uzņēmuma ne tikai profesionālās ekspertīzes un izaugsmes resurss, bet arī atpazīstamības, reputācijas celšanas un galu galā arī zīmola stiprināšanas palīgs.

Darbinieki tiek pieņemti darbā, jo izceļas ar zināšanām, profesionālo pieredzi, vērtībām, raksturu utt.. Proti, tiem ir atraktīvs personīgais zīmols. Daudzi no šiem darbiniekiem pievienojas jau kā atzīti (vai ar lielisku potenciālu) viedokļu veidotāji, nozarē augsti vērtēti profesionāļi, kuriem ir spēcīgs "uzticības reitings". Tāpat tiem ir paziņu un tīklošanās loks, kuram bieži vien ir grūti piekļūt ar korporatīvo zīmolu. Uzņēmumam tas nozīmē, ka savā pulkā ir pievienojis resursu, kurš var sniegt pieeju jauniem klientiem, sadarbības partneriem un tāpat arī komunikācijas kanālam. Ja šobrīd ir dikti modīgi korporatīvā zīmola aktivitāšu stiprināšanai izmantot influenceru pakalpojumus, tad uzņēmumiem vispirms ir jāatzīst, ka to darbinieku vidū jau ir influenceri, kas var celt gan darba devēja zīmola, gan arī korporatīvā zīmola reputāciju. Un arī, ja darbinieks vēl nav izaudzis līdz influencera līmenim, tam ir arī personīgā zīmola potenciāls uzņēmuma izaugsmes veicināšanai.

Apskatīsim faktus, kas parāda, cik būtisks instruments ir darbinieks un tā personīgais zīmols, īpaši ņemot vērā aktivitātes digitālajā vidē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!