Jānis Grants
Foto: Publicitātes foto
Lai gan rūpes par vidi Latvijas politiķi un uzņēmēji jau labu laiku ierindo prioritāšu vidū, realitātē videi draudzīgo risinājumu ieviešana dažādās nozarēs notiek salīdzinoši lēni. Sūtījumu piegāžu jomā attīstību kavē virkne faktoru, tostarp finansiālie apsvērumi, kā arī nevienprātība par to, kas šobrīd valstij ir visnepieciešamākais. Vai tie būtu piegāžu risinājumi, kas kalpo biznesa un ekonomiskajai attīstībai, vai inovācijas, kas gādā par vidi un ilgtspēju?

Videi draudzīgie piegāžu transportlīdzekļi ir salīdzinoši dārgāki un to ieviešana uzņēmumiem prasa lielas investīcijas. Tas attiecīgi var sadārdzināt pakalpojumu izmaksas gala patērētājiem, un aktuāls jautājums ir, vai klienti būtu gatavi maksāt vairāk par piegādi, kura veikta videi draudzīgā ceļā. Šobrīd Latvijā nepastāv vienotas valsts atbalsta programmas videi draudzīgāku risinājumu ieviešanā. Nav nodokļu atlaižu, subsīdiju vai citu instrumentu, kas motivētu uzņēmējus dot priekšroku elektroauto.

Satiksmes ministrija pašlaik ir izstrādājusi tiesību aktu projektu, kurā paredzēts finansiāls valsts atbalsts jaunu bezizmešu transportlīdzekļu iegādei no 2021. gada. Projekts cita starpā paredz veicināt arī elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras uzstādīšanu publisko ēku stāvvietās, tāpat ierīkot uzlādes iespējas visās degvielas uzpildes stacijās. Tieši uzlādes punktu trūkums pašlaik ir būtiskāko izaicinājumu vidū elektroauto ikdienas gaitās, jo īpaši reģionos. Lai tiesību aktu projekts stātos spēkā, tam vēl jātiek apstiprinātam valdībā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!