Foto: Shutterstock

Laikā, kad vairākums cilvēku intensīvi sazinās virtuālajā vidē un lielu dienas daļu pavada internetā – sociālajos tīklos, saziņas lietotnēs un e-pastos, arvien nozīmīgāka kļūst kontaktēšanās klātienē. Tieši klātienes tikšanās un draudzīgas, kopā baudītas maltītes ir viens no svarīgākajiem nosacījumiem, lai veiksmīgi noslēgtu līgumu ar Āzijas un Āfrikas kontinentu uzņēmējiem.

Kad iesaistījos uzņēmējdarbībā pirms vairāk nekā piecpadsmit gadiem, atslēgas vārds panākumiem bija sameklēt kontaktus internetā. Kontaktinformācijas trūka, tādēļ katrs tīmekļa plašumos atrastais kontakts bija zelta vērtībā. Arī uzticēšanās internetā rastajiem partneriem bija diezgan augsta. Taču mūsdienās, kad internets ir burtiski pārpildīts gan ar noderīgiem datiem, gan sēnalām un maldinošām ziņām, atrast ticamu kontaktinformāciju ir gandrīz neiespējami. Turklāt iespēja "uzrauties" uz viltus informāciju ir daudzkārt lielāka, nekā iegūt izmantojamus kontaktus, uz kuriem var paļauties.

Tirgošanās ar Āzijas pārstāvjiem nav vienkārša milzīgo kultūras un tradīciju atšķirību dēļ – par to pārliecinājušies daudzi rietumu un arī Latvijas uzņēmēji. Nereti dzirdami dēku stāsti par biznesa partneriem, kas piekrāpuši un nav samaksājuši par piegādāto preci. Tādēļ papildu piesardzība nekad nebūs lieka.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!