Nav jābaidās no vārda "monopols", tā nesen, komentējot notikumus atkritumu apsaimniekotāja "Tīrīga" sāgā, ir izteicies Rīgas mērs. Taču praktiskā namu apsaimniekotāja ikdiena rāda, ka monopolsituācijas sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas jomā klientiem nozīmē mazāk labvēlīgus pakalpojumu saņemšanas nosacījumus un arvien pieaugošas galvassāpes.
Pirmkārt, tā ir cena, kas ir jāmaksā par saņemto pakalpojumu. Ja atceramies, tad pirms gadiem pieciem elektrības, gāzes, apkures un ūdens apgādes tirgū darbojās tikai viens vienīgais pakalpojuma sniedzējs. Un pie kārtējās cenu celšanas atlika vien nopūsties un samierināties, bet par līguma nosacījumiem gandrīz nebija iespējams diskutēt.
Šodien mūsu pieredze liecina ka, atveroties tirgum, cenas vienmēr pieaug. Taču, atrodot labāko piegādātāju, var nodrošināt, ka pieaugums ir zemāks nekā būtu tad, ja turpinātos sadarbība ar iepriekšējo pakalpojumu sniedzēju. Līdz ar to saviem klientiem varam nodrošināt, ka pieaugums ir zemāks un viņi ietaupa vismaz 5%.