Latvijā ik gadus tiek ievests aptuveni 17 tūkstoš tonnu riepu, kas ir salīdzinoši neliels skaits. Tomēr problēma rodas lielajā nepārstrādāto riepu uzkrājumā, kas, saskaņā ar VARAM datiem, 2018. gada beigās bija 105 tūkstoši tonnu. Iemesls tam meklējams negodprātīgā uzņēmējdarbībā, kas, diemžēl, izplatīta arī pašlaik. Tas saistīts gan ar tādu videi bīstamu atkritumu kā autoriepu apsaimniekošanas nozares fragmentāciju, gan – uzņēmēju individuālās atbildības trūkumu. Nesenie notikumi rāda, ka situācija uzlabojas ļoti kūtri, lai neteiktu, ka neuzlabojas nemaz.
Situāciju eskalācija līdz ugunsgrēkiem, kas noved pie ievērojama apkārtējās vides piesārņojuma, iezīmē riskus, kas veidojas, ja vietās, kurās uzglabājas liels nolietoto riepu skaits ir šim mērķim nepiemērotas. Visticamāk netiek ievēroti arī minimālie ugunsdrošības noteikumi. Tas uzskatāmi demonstrē, kāpēc riepu apsaimniekošanas sakārtošana ir būtiska. Vislielākais risks šajā gadījumā ir saistīts tieši ar autoservisiem un riepu tirgotājiem, kuri savās noliktavās uzkrāj lielu riepu daudzumu, lai gan autoservisiem tās būtu jānodod utilizācijai.