Andžela Veselova: Vizuālā meklēšana – revolūcija e-komercijā
Foto: Publicitātes foto

Cilvēki izvēlas ar acīm, iedvesmojoties no kinozvaigznēm, slavenībām vai vienkāršiem garāmgājējiem. Tāpēc mūsdienās informācijas meklēšanas nākamais evolūcijas posms ir vizuālā meklēšana (Visual Search). Ikviens tēls ir kā orientieris, bet sociālie tīkli – meklēšanas kanāls. Modernās tehnoloģijas ļauj mums piefiksēt lietas, kas iepatikušās, piemēram, tās nofotografēt un tiešsaistes veikalā sameklēt ko līdzīgu. Saskaņā ar ASV uzņēmuma "Slyce Inc." pētījumu, 74% lietotāju, kas meklē preces tradicionālā veidā, piemēram, izmantojot atslēgvārdus, atzīst šo pieeju par neefektīvu. Tāpēc mazumtirdzniecība pakāpeniski pāriet no tekstuālā analoga uz vizuālo.

Mūsdienu sabiedrība arvien vairāk tiecas pārraidīt informāciju attēlos. Ilgās lasīšanas (long read ) vietā – video, emociju apraksta vietā – smaidiņi, emocijzīmes un kustīgi "gif" faili. 62% no tiem, kuri pieder mileniāļu paaudzei, dod priekšroku citu tehnoloģiju vizuālai meklēšanai. Tas nav pārsteidzoši, jo 90% informācijas cilvēka smadzenēs jau ir koncentrēta vizuālā formā, un mēs jau instinktīvi meklējam ērtāko attēla pārsūtīšanas veidu. Šī pieeja viedtālruni ir pārvērtusi par ērtu meklēšanas rīku.

Vizuālā meklēšana ir visstraujāk augošā meklēšanas nozare. Patiesībā, pateicoties vizuālajai meklēšanai, mēs atgriežamies pie dabiskās pieejas iepirkšanās procesam, jo 93% cilvēku lēmumu par produkta iegādi balsta tā vizuālajā uztverē. Tāpēc vizuālā meklēšana kā rīks radikāli maina veidu, kādā lietotāji mijiedarbojas ar e-komerciju un sociālo mediju platformām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!