Delfi foto misc. - 72886
Foto: Publicitātes foto
Veikals "Ikea" Latvijā darbojas kopš 2018. gada vasaras, un jau pirmajā darbības gadā kompānijas peļņa sasniedza 10,371 miljonu eiro. Lai gan ārkārtīgi lielā ažiotāža, kas pavadīja veikala darbības pirmās nedēļas, ir nedaudz mazinājusies, klientu skaits joprojām ir pietiekami liels, turklāt ne tikai no Latvijas, bet arī citām Baltijas valstīm. Kāds ir "Ikea" fenomens un kādi instrumenti tiek izmantoti, lai sekmētu pirkumu izdarīšanu?

Pārdevēji, kas nepiedāvā palīdzēt

"Ikea" veikali visā pasaulē īsteno ļoti pārdomātu patērētāju politiku, turklāt tas ir lielākais veikals Baltijā, kas atnesis pavisam jaunu mēbeļu un sadzīves tehnikas pārdošanas tirdzniecības veidu. Vidējam Latvijas pircējam, kas līdz šim mēbeļu veikalos bija pieradis pie neskaitāmiem uzrakstiem "Uz dīvāna aizliegts sēdēt!", "Ar rokām neaiztikt!" u.tml., beidzot ir iespēja brīvi aplūkot un aptaustīt preces, iemēģināt tās, apsēžoties vai apguļoties, un pat pārbīdīt mēbeles turpat veikalā. Uz vidējo veikala apmeklētāju tas iedarbojas ļoti pozitīvi. Tāpat kā veikala personāla politika, proti, pārdevēji neuzrunā pircēju pirmie ar reizēm tik kaitinošo jautājumu – kā varu palīdzēt? Mēs visi labi zinām, kādu iespaidu uz mums atstāj pārspīlētā pārdevēju vēlme palīdzēt. "Ikea" politika, kas paredz, ka pārdevējs iesaistās un palīdz tikai tad, kad pircējs to lūdz, lielai daļai patērētāju ļoti patīk.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!