Šobrīd galvaspilsētā noslēdzies publisks iepirkums, kas paredz 10 jaunu atkritumu šķirošanas laukumu izbūvi tuvāko gadu laikā. Pieredze citos novados rāda, ka tieši atkritumu šķirošanas laukumus iedzīvotāji visbiežāk izmanto nolietoto riepu nodošanai, taču Rīgā šādas iespējas šobrīd nav. Latvijā kopskaitā ir vairāk nekā 60 šķirošanas laukumi, kamēr galvaspilsētā, kas rada lielāko apjomu atkritumu, iedzīvotājiem riepu nodošanas iespējas ir ierobežotas. Tāpēc Rīgai ir jāattīsta šķirošanas laukumu pieejamība, lai riepas nemētātos mežos un grāvmalās, bet nonāktu pārstrādē. Tāpēc mēģinājumi veikt jaunas izmaiņas un Rīgā veidot jaunu, "ekskluzīvu" sistēmu atkritumu apsaimniekošanā bez skaidrām atbildībām, manuprāt, par vēl pāris gadiem atliks aktuālo problēmu risinājumu, no kā cietīs iedzīvotāji.
Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijas (LRAA) iniciatīvai "Riepa ar rītdienu" šobrīd pievienojušās vairāk nekā 110 tirdzniecības vietas, kurās, pērkot jaunas riepas, vecās var nodot bez maksas. Šāda sistēma, protams, ir efektīvākais un arī atbildīgākais risinājums, taču ir skaidrs, ka tas nespēj pilnībā atrisināt riepu nodošanas problēmas, tāpēc šķirošanas laukumiem joprojām ir un arī būs nozīmīga loma. Kamēr nebūs izveidotas sistemātiskas izmaiņas visā riepu apsaimniekošanas sistēmā, tās nonāks mežos, pažobelēs, tiks glabātas nepiemērotos apstākļos, kas nereti noved pie ļoti lielu un nopietnu ugunsgrēku izcelšanās, kas atstāj graujošu ietekmi uz apkārtējo vidi.
Tāpēc LRAA aicina Saeimas deputātus rūpīgi izvērtēt Atkritumu apsaimniekošanas likuma grozījumu ietekmi uz kopējo šķirošanas infrastruktūras attīstību Rīgā, neignorējot faktu, ka atkritumi, kurus iedzīvotājiem nav kur nodot un sašķirot, neizzudīs paši no sevis.