Viņa Foto - 521
Foto: Privātais arhīvs
Eiropā izplatās vīruss, taču dzīve turpinās – cilvēki turpina mācīties un komunicēt, uzņēmumu komandām ir jāapspriež dažādi jautājumi. No fiziskās vides daudzu jautājumu risināšana pāriet digitālajā vidē. Turp pārceļas arī bieži vien ilgu laiku iepriekš ieplānotās mācības. Tā kā es vadu mācības grupām, arī mani šīs pārmaiņas skar tieši, tāpēc gribu padalīties ar savu pieredzi, kas palīdzēs visām iesaistītajām pusēm labāk sagatavoties.

Apmācību process ir jāaplūko no trim perspektīvām – pasniedzēja, dalībnieka un mācību organizatora, kurš parasti ir uzņēmuma personāldaļas pārstāvis. Apmācību organizatoram digitālajā vidē viens no izaicinājumiem ir pārliecināties, ka visi dalībnieki ir saņēmuši informāciju. Mūsdienās mēs katrs saņemam tik daudz e-pasta vēstuļu un ir tik daudz atzīmes kalendārā, ka cilvēki reizēm "palaiž garām" šo informāciju. Manā pieredzē organizators mācību sākumā arī pats pievienojas grupai un pārliecinās, ka visi ir ieradušies un ka viss tehniski darbojas.

Kas attiecas uz pasniedzēja perspektīvu – ja man ir jāvada mācības klātienē, man ir daudz vieglāk organizēt grupu darbu, vieglāk praktiski darboties, un, piemēram, trenēt neverbālo saskarsmi. Pirmo reizi gatavojoties mācībām digitālajā vidē, es aizdomājos, kā es organizēšu grupu darbu – uz brīdi biju apmulsusi, kā tas būs. Taču, pateicoties "Zoom" un citām līdzīgām platformām ir iespēja tiešsaistē pat veidot dažādas apakšgrupas, kur cilvēki mazās digitālās istabās sarunājas, apmainās ar idejām vai trenē savas prasmes, un pēc tam atkal atgriežas lielajā grupā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!