DP palielina biznesa procesu efektivitāti, nodrošina ātru un uzticamu komunikāciju, rada iespējas attīstīt dalīšanās ekonomiku. Tās ļauj īstenot jaunas vērtības radīšanas pieejas, kā arī nodrošina mijiedarbības un apmaiņas mehānismus starp ekonomikas aģentiem, vienlaikus samazinot ģeogrāfijas un laika faktoru lomu.
Līdz ar plašo mobilo ierīču izmantošanu, pieaugošu piekļuvi ātrgaitas internetam un digitālo tehnoloģiju attīstību (mākslīgais intelekts, lielo datu apstrāde, mākoņskaitļošna utt.), DP atrod praktisku pielietojumu daudzās darbības jomās. Piemēram, sociālie tīkli ("Facebook", "Twitter", "Instagram" utt.) un ziņu apmaiņas platformas ("WhatsApp", "Telegram", "WeChat" utt.) transformē cilvēku mijiedarbības modeļus, un meklētājprogrammas ("Google", "Bing", "Yandex" utt.) nodrošina tūlītēju piekļuvi plašām informācijas datu bāzēm, bet e-komercijas platformas ("Amazon", "Alibaba", "eBay" u.c.) maina tirdzniecības metodes un mehānismus. Savukārt koplietošanas platformas ("AirBnB", "Uber", "Lyft" u.c.) ir radījušas revolūciju preču un pakalpojumu apmaiņā, nodrošinot patērētājiem vispārēju piekļuvi precēm un pakalpojumiem bez nepieciešamības tās iegādāties īpašumā.