Delfi foto misc. - 74171
Foto: LETA
Kā vienam no vadošajiem nozares spēlētājiem gan apgrozījuma, gan darbinieku skaita ziņā ārkārtas stāvoklis valstī un tā rezultātā radītā situācija mums liek būt ļoti uzmanīgiem, jo nav paredzama notikumu tālāka attīstība un tās ietekme uz nozari. Uzskatu, ka šobrīd tieši ceļu būves nozare ir viena no tām, kurā būtu jāinvestē finanšu līdzekļi. Tā aptver lielu iedzīvotāju skaitu un diezgan labi veicina kopējo patēriņu gan caur darbiniekiem, gan piegādātājiem, kuru vidū ir transporta kompānijas, karjeri, viesnīcas, ēdināšanas iestādes, apsardzes un vēl virkni citu kompāniju.

Šī brīža pandēmijas Covid-19 radītās trauksmes dēļ pastāv liela neziņa par to, kas notiks rītdien. Šobrīd ir novērojams cenu dempings, kas rezultātā tik un tā novedīs pie lieliem zaudējumiem un cilvēku atlaišanas. Situāciju vēl izaicinošāku padara nozarē jau iepriekš samazinātie ieguldījumi (sakarā ar ES fondu izbeigšanos). Tas ir viennozīmīgi skaidrs, ka pandēmija, lai arī pastarpināti, tomēr ietekmēs arī ceļu būves nozari.

Mūsu lielākais izaicinājums šobrīd ir noturēt saimniecisko darbību, rast iekšējās rezerves efektivitātē un ražīgumā. Sakarā ar to, ka darbojamies arī Lietuvā, pašlaik ir apgrūtinoši organizēt darbus no Latvijas, jo ir ierobežota piekļuvei objektiem Lietuvā. Ar šādu problēmu šobrīd visdrīzāk saskaras lielākā daļa būvniecības uzņēmumu, kas savus pakalpojumus eksportē. Eiropas valstu rīcība, lai ierobežotu Covid-19 izplatību, ir atbalstāma, taču ir jābūt izstrādātam starpvalstu sadarbības modelim, vismaz Baltijas līmenī, lai neapstādinātu to nozaru darbību, kas var neatkarīgi darboties arī pandēmijas apstākļos, un viena no tām ir ceļu būve. Uzskatām, ka šīs problēmas risināšanai nekavējoties būtu jāķeras klāt Satiksmes un Ārlietu ministrijai, citādi laiks iet un tas var radīt zaudējumus nozarei.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!