Delfi foto misc. - 74706
Foto: Publicitātes foto
Šis gads ir sācies jaunu un pavisam negaidītu izaicinājumu zīmē. Vispasaules pandēmija ir būtiski ietekmējusi teju visas nozares, tostarp ļoti nozīmīgi arī mazumtirgotājus – vēl neredzētos tempos attīstās e-komercija un tiek meklēti arvien jauni tehnoloģiskie risinājumi, kā padarīt pakalpojumus ērtākus, ātrākus un drošākus. Tāpat, līdz ar šī brīža visaptverošajiem ierobežojumiem, būtiski mainās arī patērētāju uzvedība un vajadzības – kā vēl nekad agrāk, cilvēki meklē veidus, kā izdevīgi iepirkties tiešsaistē. Kamēr Lietuvā un Igaunijā kā efektīvu risinājumu jau sevi ir pierādījusi jauna pieeja preču saņemšanai – pārtikas tirdzniecības automāti jeb "pārtikomāti", kas būtiski atslogo mazumtirgotāju ikdienas darbību, tikmēr Latvijā ar jaunu risinājumu ieviešanu neiet tik raiti. Kāda ir situācija mazumtirdzniecības sektorā un kādus jaunumus mēs varētu gaidīt tuvākā nākotnē?

Apdomīgi pircēji iepērkas retāk

Vīrusa izplatība un ar to saistītie drošības pasākumi pavisam īsā laika posmā jau ir spējuši mainīt ne tikai tirgotāju darba procesus, bet arī patērētāju ieradumus. Visspilgtāk ievērojami jaunie ikdienas paradumi – ja kādreiz iedzīvotāji mēdza regulāri "ieskriet" veikalā pēc kādas trūkstošas lietas, tad šobrīd ir redzams, ka cilvēki ļoti nopietni uztver distancēšanās nozīmību. Saskaņā ar StrongPoint datiem, lielākoties iedzīvotāji dodas uz veikalu retāk, bet iegādājas krietni vairāk preču. Tāpat uzvedība veikalā liecina, ka cilvēki ir atbildīgi un apzinīgi ievēro drošības pasākumus, piemēram, pašapkalpošanās risinājumu izmantošanas biežums ir pieaudzis par 2-3 reizēm. Lai arī uz veikaliem cilvēki ārkārtas laikā dodas retāk, ir palielinājies iepirkumu groza lielums. Tas parāda pircēju atbildības sajūtu – iedzīvotāji cenšas mazāk iziet ārpus mājām un veikt pirkumus ilgākam laika posmam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!