Delfi foto misc. - 74721
Foto: Publicitātes foto
Saruna ar darbinieku par darba attiecību izbeigšanu ir liels izaicinājums vadītājam un dažkārt arī traumatiska pieredze darbiniekam. SIA "Fontes Vadības konsultācijas" pulsa aptaujas datos par Covid-19 ietekmi uz organizāciju darbību (03.04.2020.) var redzēt, ka pesimistiskā scenārijā – ja situācija pasliktināsies, darbiniekus atbrīvot plāno 22% organizāciju. Šoreiz nepievērsīšu uzmanību darba tiesību jautājumiem, kas skar darbinieku atbrīvošanas kārtību, bet gan cilvēcīgajai pusei, kā šo sarunu vadīt pēc iespējas saudzīgāk.

1. Rīkoties bez liekas vilcināšanās. Ja lēmums par darbinieka atbrīvošanu ir pieņemts, nevajag atlikt sarunu ar darbinieku. Tas rada lielāku spriedzi un satraukumu, turklāt vadītāji ievērojami biežāk nožēlo, ka neatbrīvoja darbinieku agrāk nevis vēlāk. Drosmi!

2. Sagatavojieties. Sarunai vajadzētu būt īsai un skaidrai, noderēs iepriekš sagatavoti argumenti, kāpēc notiek atbrīvošana un kāpēc atbrīvo tieši šo darbinieku/-us. Ir svarīgi dot loģisku, saprotamu atbrīvošanas pamatojumu, tas palīdzēs darbiniekam vieglāk tikt galā ar emocijām un palīdzēs turpmākos darba meklējumos, jo jautājums: "kā izbeidzāt iepriekšējās darba attiecības?" ir darba interviju klasika. Ja darbiniekam pietiekami neizskaidro iemeslus, var rasties vieta interpretācijām un tā rezultātā – aizvainojums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!