1. Rīkoties bez liekas vilcināšanās. Ja lēmums par darbinieka atbrīvošanu ir pieņemts, nevajag atlikt sarunu ar darbinieku. Tas rada lielāku spriedzi un satraukumu, turklāt vadītāji ievērojami biežāk nožēlo, ka neatbrīvoja darbinieku agrāk nevis vēlāk. Drosmi!
2. Sagatavojieties. Sarunai vajadzētu būt īsai un skaidrai, noderēs iepriekš sagatavoti argumenti, kāpēc notiek atbrīvošana un kāpēc atbrīvo tieši šo darbinieku/-us. Ir svarīgi dot loģisku, saprotamu atbrīvošanas pamatojumu, tas palīdzēs darbiniekam vieglāk tikt galā ar emocijām un palīdzēs turpmākos darba meklējumos, jo jautājums: "kā izbeidzāt iepriekšējās darba attiecības?" ir darba interviju klasika. Ja darbiniekam pietiekami neizskaidro iemeslus, var rasties vieta interpretācijām un tā rezultātā – aizvainojums.