Aizvadītā gada sākumā Latvija tika atzīta kā otra zaļākā valsts Eiropas Savienībā. Lai gan jau vairāku gadu garumā, šis ir bijis viens no valsts mērķiem, tostarp arī Lielās talkas vadmotīviem – būt zaļākajai valstij pasaulē, tas liek nepārtraukti domāt par dabas saudzēšanu. Atbildīgi rīkoties nepieciešams ne vien privātpersonām, bet arī uzņēmumiem. Ikvienam jādomā par to, kā mana šodienas rīcība ietekmēs mani un nākamās paaudzes pēc dažiem mēnešiem, gadiem un gadu desmitiem.
Lai sasniegtu tik ambiciozu mērķi, tas jāpersonalizē – katram jāsāk ar sevi. Viens no pirmajiem soļiem, ar ko jāsāk – jāizvērtē savus ikdienas paradumus. Kā mēs izvēlamies pārtiku, tīrīšanas līdzekļus un kopumā apdomājam jaunu pirkumu nepieciešamību. Iegādājoties jaunas lietas ir jāizdomā, ko es darīšu ar vecajām? Vai tām iespējams rast "otro dzīvi", vai tās iespējams nodot pārstrādei, dabai draudzīgai utilizācijai? Protams, šādā brīdī svarīgi, lai likumdevējam rūp vides lietas un valsts vides politika tiek īstenota atbildīgi, nodrošinot pareizu preču pārstrādi un nodrošinātu, piemēram, vajadzīgo šķirošanas infrastruktūru. Tikai tad, kad visas ieinteresētās puses spēs sadarboties, tiks atrasts līdzsvars starp ekonomikas un vides attīstību.
Šobrīd ir liels pieprasījums pēc starptautiskiem pārvadājumiem, arī kurjera pakalpojumiem. "Zaļā domāšana" pēdējos gadu desmitos ievērojami ietekmējusi arī transporta un loģistikas jomu, tā piemēram, arī Latvijā, tāpat kā citur pasaulē, veiksmīgi tiek nodrošināti arī velokurjera pakalpojumi. Eiropas lielajās pilsētās strādā arī kravas velosipēds. Paredzams, ka šovasar pakalpojumu nozares uzņēmums "DHL" to izmēģinās arī pie mums – Rīgā. Uzņēmumiem, kuri nodrošina pārvadājumu pakalpojumus ir jāmēģina rast efektīvi risinājumi, lai samazinātu gaisa un vides piesārņojumu. Ekonomiski izdevīga plānošana ir arī ekoloģiska plānošana. No pakalpojumu sniedzēju puses tas nozīmē, ka, lai saudzētu vidi, būtisks faktors ir pareiza maršruta plānošana. Pēc tam seko transporta jautājumi – cik mazu vai lielu kaitējumu tas nodara videi. "DHL", sadarbojoties ar autobūves uzņēmumiem, testē dažādus risinājumus virknē pasaules un Eiropas valstu. Šobrīd pasaulē arvien populārāki kļūst ūdeņraža auto, kas sniedz iespēju nobraukt lielākus attālumus ar vienu uzpildi. Kamēr Latvijā tas vēl nav sasniedzis ievērojamu popularitāti tieši pārvadājumu jomā, un tikmēr jāmeklē vēl citas alternatīvas. Piemēram, visā pasaulē jau tiek izmantoti elektrokravas auto. Arī Latvijā tos esam testējuši un jau šogad vēlamies tos izmantot, veicot īsos centra "DHL" pārvadājumus.