Latvijā pakāpeniski pieaug interese iepirkties internetā. Tāpēc arī uzņēmēji pielāgojas jaunajai realitātei un pircēju pieprasījumam, piedāvājot savas preces un pakalpojumus arī tiešsaistē. Nozarē pieejamie dati liecina, ka šajā pusgadā reģistrēti vairāk nekā 400 jauni interneta veikali un to skaits turpina pieaugt. Vienlaikus Latvijā turpina palielināties mājsaimniecību skaits, kurās pieejams internets, 2019. gadā sasniedzot 85,4%, tā liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie dati. Taču svarīgi, ka, pieaugot iespējām iepirkties tiešsaistē, iedzīvotāji rīkojas kā viedpircēji – atpazīst uzticamus tiešsaistes veikalus un izvēlas drošus maksājumu veidus.
Aizvien izteiktāk novērojam pāreju uz digitāliem maksājumiem un iepirkšanos digitālajā vidē. Latvijas iedzīvotāju aptaujas dati rāda, ka vairāk nekā trešdaļa respondentu (39%) internetā iepērkas vismaz reizi mēnesī. Kas nepārsteidz – visbiežāk tiešsaistē iepērkas Latvijas iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Tieši šī vecuma grupa ir tā, kas e-veikalos iepērkas visaktīvāk – vairākas reizes mēnesī. Un tieši šī vecuma grupa var būt virzītājspēks, kas palīdzēs saviem vecākiem vai vecvecākiem apgūt zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas, lai iepirkšanās internetā būtu droša.
Iedzīvotājus var iedalīt divās lielās grupās – tehnoloģiju fanos, kuri labprāt izmēģina jaunāko inovāciju sniegtās iespējas, un tradicionālajos pircējos, kuri uzskata, ka jauninājumi vairāk sarežģī nekā atvieglo ikdienu. Ja pirmā grupa parasti apsteidz tehnoloģiju sniegto piedāvājumu un jau ir informēti par jaunākajām tendencēm, dažkārt pirms tās vispār parādās tirgū, tad otrā grupa bieži vien ir tā, kurai nepieciešams lielāks iedrošinājums sākt izmantot tehnoloģijas. Tāpēc svarīgi atbalstīt tieši tās iedzīvotāju grupas, kuras uzreiz nav gatavas organizēt savus pirkumus tiešsaistē un izmantot citas interneta piedāvātās iespējas.