Salīdzinoši bieži ir dzirdēts aplams viedoklis, ka nolietoto riepu nodošana bez maksas ir ietverta likumdošanā. Tā nav taisnība. Likumdošanā tas nav noteikts. Riepu pieņemšanu par maksu galvenokārt ietekmē fakts, ka nolietotas riepas ir negatīvais atlikums, tās neviens pārstrādei bez maksas nepieņem, bet šobrīd veiktais riepu ievedēju finansējums nav pietiekošs, lai šo bezmaksas pieņemšanu finansētu. Turklāt, ne visas riepas ir iegādātas tieši Latvijā, diezgan vērā ņemama daļa ienāk no citām valstīm, bet pēc nolietošanas paliek Latvijā.
Svarīgi ir saprast, ka riepu dzīves ciklā ir iesaistītas vairākas puses – jaunu riepu tirgotājs, pircējs, nolietotu riepu apsaimniekotājs, riepu pārstrādātājs un visa procesa uzraugošā valsts institūcija. Nepilnības šobrīd ir lielākajā daļā no iesaistītajām pusēm, jo pārdevējiem ir iespēja negodprātīgi apiet dabas resursa nodokļu sistēmu – riepas ievedot Latvijā, bet nemaksājot riepu apsaimniekotājiem par attiecīga apjoma nolietotu riepu savākšanu un nodošanu pārstrādei. Šādi pārdevēji gala pircējam līdz ar to var piedāvāt zemāku cenu, tādējādi konkurējot ar legāliem riepu tirgotājiem. Rezultātā, šādas riepas nonāk Latvijā, bet finansējums to apsaimniekošanai izpaliek.