Delfi foto misc. - 72577
Foto: Publicitātes foto

Reaģējot uz Covid-19 radīto izolāciju un mainīgiem iepirkšanās paradumiem pandēmijas laikā, daudzi uzņēmumi pārorientējās uz tiešsaistes tirdzniecību, kas paredz tiešu mijiedarbību ar patērētājiem (D2C modelis (Direct-to-Consumer) tieši patērētājam) un preču piegādi.

Kopumā Covid-19 pandēmiju var raksturot kā augstas ažiotāžas pieprasījuma period, īpaši tās sākuma periodā, kad pircēji veikalos masveidā iepirka, piemēram, tualetes papīru vai makaronus. Nereti tas tika iemūžināts foto vai video, kas kļuva izplatīti sociālajos medijos. Tas viss atspoguļoja pircēju pirmā brīža reakciju uz vēl nebijušu situāciju, bet ar laiku ažiotāža noplaka. Tāpēc no biznesa viedokļa ir svarīgi saprast, vai un kā patērētāji pielāgojās jaunajai realitātei, un kā tas ir ietekmējis un nākotnē ietekmēs uzņēmējdarbības vidi.

Nav pārsteidzoši, ka kopš pandēmijas uzliesmojuma, kad noraizējušies pircēji sāka veidot krājumus, pārtikas preču mazumtirgotāji ir piedzīvojuši preču pieprasījuma pieaugumu. Tā, piemēram, 2020. gada pirmajā ceturksnī "Unilever" pārdošanas apjomi Ziemeļamerikā pieauga par 4,8%, bet Eiropā par 1,4%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!