Ja izpētām kopējos vakances rādītājus Rīgas tirdzniecības centros (TC) pašlaik, tad situācija neizskatās tik ļoti dramatiska (šā brīža vakances rādītājs ir 6,1%, savukārt gada sakumā pirms Covid-19 pandēmijas tas bija ap 3%). Taču, ja skatāmies uz kopējo tirdzniecības centru apjomu Rīgā, kas šobrīd ir 509 200 m2, secinām, ka skaitlis ir diezgan ievērojams. Konkurence šobrīd ir diezgan liels izaicinājums Rīgas tirdzniecības centriem, jo tiem ir jāvienojas ar esošajiem nomniekiem, lai izstrādātu jauno sadarbības modeli pēc-Covid-19 realitātē, kā arī stratēģiski jāizvērtē kopējā TC koncepcija, lai pielāgotos pašreizējiem apstākļiem un nākotnes tendencēm. Katrs izaicinājums veicina progresu un segmenta attīstību, to mēs varam vērot, kā piemēru apskatot TC, kuri ātri apzinājuši savas vājās puses un izstrādājuši krīzes pārvarēšanas stratēģiju. Ir svarīgi atzīmēt, ka tie TC, kuriem jau iepriekš bija izveidota ilgtspējīga stratēģija, attīstības plāni un koncepcija, Covid-19 periodu izmantoja kā iespēju laiku un turpināja realizēt savus plānus.
Baltijas valstu kontekstā Latvijas TC bija salīdzinoši labākā situācijā, jo kaimiņvalstīs (Lietuvā un Igaunijā) TC uz kādu laiku bija pavisam slēgti, bet Latvijā tie bija atvērti darbdienās. Savukārt TC īpašniekiem Polijā bija jāpārskata nomas līgumi par platībām, kas ir lielākas par 2000 m2, piedāvājot nomniekiem labvēlīgākus un elastīgākus nosacījumus krīzes un pēckrīzes periodā.