Āzija ieņem būtisku lomu mūsdienu globālajā ekonomikā un politikā – 21. gadsimtu dēvē arī par Āzijas gadsimtu, un var sagaidīt, ka nākamajās desmitgadēs šī kontinenta nozīme pasaules ekonomikā turpinās palielināties. Ko tas nozīmē, mums, Eiropas uzņēmumiem?
Āzijas valstis ar augošu ekonomiku un lielu patērētāju skaitu ir nozīmīgi Eiropas Savienības tirdzniecības partneri. Nākamajās desmitgadēs strauji augošās vidējās klases jaunie patēriņa ieradumi kļūs par vienu no pasaules ekonomikas svarīgākajiem dzinējiem. Proti, Āzijas valstu iedzīvotāju patēriņa paradumi arvien vairāk līdzinās vidusšķiras paradumiem Eiropā un Ziemeļamerikā – viņi vēlas patērēt tās pašas preces un "premium" zīmolus. Šādas norises dos jaunu stimulu tirdzniecībai starp Āziju un Eiropas Savienību.
Lai apkalpotu augošās tirdzniecības plūsmas un arvien prasīgākos patērētājus, ir nepieciešami transporta risinājumi, kas ir ātrāki nekā iepriekš un nodrošina labu izmaksu efektivitāti. Lielākie tirdzniecības apjomi starp Tālajiem Austrumiem un Eiropu vienmēr ir mērojuši pa jūras ceļiem. Iemesls ir vienkāršs – salīdzinot ar gaisa transportu, izmaksas par preču pārvietošanu pa jūru ir daudzkārt lētākas.